امریکا تکلیف احیای برجام را یکسره کرد

جان کربی گفت: با توجه به وقفه چند ماهه در روند احیای توافق هسته‌ای از طریق مذاکرات وین، کربی افزود: بنابراین، موضوع توافق هسته‌ای (برجام) ایران در حال حاضر در دستور کار قرار ندارد.

امریکا تکلیف احیای برجام را یکسره کرد

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا ادعای واشنگتن مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین‌ را تکرار کرده و گفت: ایران با عرضه صدها پهپاد دارای قابلیت‌های مهلک به آن‌ها(روسیه)، به طور مستقیم و قابل اثباتی به روسیه در این جنگ کمک می‌کند.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در بخشی از گفت‌وگو با این شبکه، ادعای واشنگتن مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین‌ را تکرار کرده و گفت: ایران با عرضه صدها پهپاد دارای قابلیت‌های مهلک به آن‌ها(روسیه)، به طور مستقیم و قابل اثباتی به روسیه در این جنگ کمک می‌کند.

کربی با استناد به این ادعا گفت که آمریکا ایران را «پاسخگو خواهد کرد.»

با توجه به وقفه چند ماهه در روند احیای توافق هسته‌ای از طریق مذاکرات وین، کربی افزود: بنابراین، موضوع توافق هسته‌ای (برجام) ایران در حال حاضر در دستور کار قرار ندارد.

اظهارات کربی در پی این مطرح می‌شود که اوکراین و دیگر متحدان غربی آن مدعی هستند که ایران با عرضه پهپادها به روسیه، از جنگ آن علیه اوکراین حمایت می‌کند.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 73031

ارسال نظر