امیر عبداللهیان: از میز مذاکره فرار نکرده‌ایم/ برای رفع تحریم ها تلاش می کنیم

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: ما هیچ‌گاه از میز مذاکره فرار نکرده‌ایم و از دیپلماسی فاصله نگرفته‌ایم.

امیر عبداللهیان:  از میز مذاکره فرار نکرده‌ایم/ برای رفع تحریم ها تلاش می کنیم

 وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: ما هیچ‌گاه از میز مذاکره فرار نکرده‌ایم و از دیپلماسی فاصله نگرفته‌ایم.

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه گفت: بر برنامه توسعه پایدار اقتصادی و تلاش مضاعف برای بی‌اثرکردن تحریم‌ها متمرکز هستیم اما برای لغو تحریم‌ها نیز تلاش می‌کنیم.

 او افزود: ما هیچ‌گاه از میز مذاکره فرار نکرده‌ایم و از دیپلماسی فاصله نگرفته‌ایم. هر جایی که برای ملت بزرگ ایران متصور باشد، ما فعالانه در آن‌جا حضور داریم اما از حاکمیت، استقلال سیاسی و تمامیت ارضی خود قویاً حمایت می‌کنیم.

وزیر امور خارجه ایران عنوان کرد: ما نگاه به آسیا و همسایگان را اولویت اصلی سیاست خارجی دولت ایران قرار داده‌ایم و اقدامات رو به جلویی را در بازتعریف این موضوع اعمال کرده‌ایم اما برای توسعه همکاری‌ها با اروپا، آفریقا و قاره آمریکا تلاش های جدی به عمل آمده است.

امیرعبداللهیان به اشاره به عملکرد کشورهای اروپایی بیان کرد: اروپا سه کشوری که به‌ویژه در ماه‌های اخیر اقدامات غیردوستانه‌ای را با ایران رقم زده‌اند، نیست. بخش بزرگی از اروپا با این سیاست‌ها همراه نبوده‌اند. نگاه‌مان به توسعه مناسبات با یکایک کشورهای دنیا همچنان در دستورکار قرار دارد.

او افزود: ما علی‌رغم کارشکنی و بدعهدی آمریکا و سه کشور اروپایی، نسبت به تعهدات بین‌المللی خود پایبند هستیم. همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تداوم دارد اما بر فنی ماندن آن و دوری آژانس از رویکرد سیاسی گزینشی اصرار داریم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: به همکاری و مذاکره برای رسیدن به نتایج ملموس و عملی در راستای تأمین حداکثری منافع ملی و توجه به منافع مشترک با دیگر طرف‌ها متعهد هستیم. ما مذاکره را نه برای مذاکره بلکه برای دستاورد و نتایج جمعی آن مورد توجه قرار دادیم.

امبرعبداللهیان گفت: از اینکه برخی، مذاکره را به ابزاری برای بازی‌های سیاسی و حزبی خود در غرب قرار داده‌اند، به‌شدت انتقاد داریم. مذاکره و دیپلماسی با هدف رسیدن به منافع مشترک و تأمین حداکثری منافع ملی ایران در دستورکار جدی قرار دارد.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 71500

ارسال نظر