3 انفجار در یکی از مراکز مهمات‌سازیِ وزارت دفاع

منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار مهیبی در شهر اصفهان خبر دادند.

3 انفجار در یکی از مراکز مهمات‌سازیِ وزارت دفاع

خبرگزاری ایرنا: منابع خبری از شنیده شدن صدای حداقل ٣ انفجار مهیب در شهر اصفهان خبر دادند.

این انفجار در یکی از مراکز مهمات سازی وزارت دفاع روی داده و براساس اعلام معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان تلفات جانی نداشته است.

 مدیرکل مدیریت بحران اصفهان از بررسی ماهیت این حادثه خبر داده است، نیروهای امدادی و امنیتی حاضر در محل در حال متفرق کردن جمعیت حاضر در صحنه هستند.

 جزئیاتی از حمله شب گذشته به یکی از کارگاه‌های وزارت دفاع در اصفهان منتشر شده که حاکی از عملکرد موفق سامانه‌های جنگ الکترونیک در مقابله با ریزپرنده‌های مهاجم است.

ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته (شنبه ۸ بهمن) سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر به قصد انجام حمله بر فراز یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استان اصفهان به پرواز درآمدند که نهایتا با واکنش به موقع سامانه‌های پدافندی مستقر در مجموعه این حمله ناموفق و بدون تلفات جانی بود و تنها آسیب جزئی به سقف یکی از کارگاه‌ها وارد شد.

در این حمله از سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر پیشرفته مجهز به بمبلت استفاده شده است و عوامل حفاظت پیرامونی مجموعه پس از شنیدن صدای کوادکوپترها با تجهیزات در اختیار از جمله سلاح و سامانه‌های جنگ الکترونیک اقدام به مقابله با این پرنده‌ها می‌کنند که موفق به ساقط کردن یک فروند از آنها می‌شوند.

یک فروند از این کوادکوپترها حین مقابله، لینک ارتباط GPS خود را در اثر جمینگ از دست می‌دهد و همین موضوع منجر به سقوط آن و برخوردش با سقف سوله می‌شود که فیلم منتشر شده در فضای مجازی از لحظه اصابت هم مربوط به این کوادکوپتر است که پس از اخلال در ارتباط آن و سقوطش به سقف سوله برخورد می‌کند.

این مجموعه پیش‌تر نیز تجربه موردی مشابه را داشته و تمهیدات در نظر گرفته شده پس از آن حادثه منجر به این می‌شود که خسارت قابل توجهی در این حمله به کارگاه‌ها و سوله‌های آن وارد نشود.

گفتنی است که یک فروند دیگر از این کوادکوپترها که در حین عملیات مقابله آسیب کمتری دیده در اختیار نیروهای حفاظتی مستقر در مجموعه قرار گرفته است.

 معاون امنیتی استانداری اصفهان: صدای مهیب مربوط به انفجار در یکی از مراکز وزارت دفاع بود

انفجار تلفات جانی نداشته اما خسارات و علت حادثه در دست بررسی است

شهروندان از مراجعه به نقطه وقوع حادثه خودداری کنند.

برخی شهروندان شنیده شدن صدایی شبیه به ضدهوایی را گزارش کرده‌اند.

 علت وقوع آن در دست بررسی است.

 

اطلاعیه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: 

 

شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳:۳۰ حمله ناموفق با استفاده از ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع صورت گرفت و خوشبختانه با پیش بینی‌ها و تمهیدات پدافندی صورت گرفته یکی از آنها مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع  و دو فروند دیگر آنها در تله‌های پدافندی گرفتار و منفجر می‌شوند.

 

خوشبختانه این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته و آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد نموده که به فضل الهی خللی در تجهیزات و ماموریت های مجموعه ایجاد نکرده است.

 

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ملت شریف ایران اسلامی اطمینان می دهد اقدام برای تولید قدرت، اقتدار و امنیت را با شتاب و جدیت ادامه خواهد داد و این اقدامات کورکورانه تاثیری در تداوم مسیر پیشرفت کشور نخواهد داشت

دیگر رسانه ها

کدخبر: 69231

ارسال نظر