مولوی عبدالحمید خواستار تغییر قانون اساسی شد

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان گفته شرایط فرق کرده و قانون اساسی هم قدیمی است و باید به روز شود و تغییراتی کند.

مولوی عبدالحمید خواستار تغییر قانون اساسی شد

رویداد ۲۴  نوشت :مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان در نماز جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ با اشاره به اینکه «ترحم» از نیازهای جامعه است، گفته باید ترحم کرد. بشر باید همه ابعاد خود را بسازد و با بداخلاقی و اعتقادات فاسد و نادرست مبارزه کند؛ چنانچه حضرت رسول همین کار را انجام دادند و در برنامه‌های خود موفق بودند. 

بیشتر بخوانید خبر محاصره مسجدِ مولوی عبدالحمید در زاهدان چیست؟

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفته این سیره را حضرت رسول گذاشتند که به بچه‌ها و افراد مسن ترحم کنیم اما الان می‌بینیم چقدر در دنیا بی‌رحمی است. پیامبر به زنان احترام گذاشت. پای زنان را به علم کشید، آنها را به حج برد و اصلا جهاد حج را قرار داد. زنان در جنگ احد بودند و در پشت جبهه زخمی‌ها را مداوا می‌کردند.

قانون اساسی قدیمی است، باید تغییر کند

او گفته باید جوانان را دریابید؛ زنان را در یابید. ما در عصر ارتباطات زندگی می‌کنیم. قبلا می‌گفتند دنیا دهکده است، اما الان یک خانه شده و یک اتفاقی بیفتد، اخبار به همه جا می‌رسد. الان عصر پیشرفت است و زن، زن امروز است و جوان، جوان امروز است. باید از انتظارات جوانان اطلاع داشته باشید. قوانین امروز باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد. بسیار جای تاسف است که ۴۴ سال پیش قانون اساسی ایجاد شده و به‌روز نشده باید این قانون که از ۴۴ سال پیش وجود دارد تغییر کند، شرایط فرق کرده باید قانون اساسی را تغییر داد.»

مولوی عبدالحمید گفته «توصیه ما این است که با جوانان برخورد نشود، جوان سرشار از زندگی است و برای آینده خودش حرفی می‌زند و اعتراضی می‌کند و باید خواسته آنها را اجابت کرد نه اینکه آنها را به زندان بیندازند. باید آنها را قانع کنیم؛ نه اینکه آنها را شکنجه و اعدام کرد. پیامبر نسبت به جوانان توصیه کرده است که به اینها ترحم بشود اما سیره آن حضرت امروز در زندگی ما کمرنگ است. توصیه می‌کنم دانشجویان زندانی را آزاد کنند و بگذارید آنها علم کسب کنند چون راه علم راه صواب است؛ چه دانش دینی باشد چه دانش روز باشد.»

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفته اینکه هر کسی در مذهبش و در روشش آزاد است و کسی مزاحمت برای دیگری ایجاد نکند و هر کس به روش خودش دنیای خودش را عبادت می‌کند. این یک حقوق است که همه باید آن را دارا باشند.

این چهره اهل سنت با اشاره به آقای هرمزی که به تازیگی درگذشته گفته «شهید هرمزی به تازگی فوت کرد و امیدواریم شهدای زاهدان که مظلومانه زده شدند، رسیدگی بشود و عاملان و آمران همه مجازات بشوند.»

مولوی عبدالحمید گفته در اخلاق ما نیست که کسی به کسی لعنت بفرستد و توهین کند. این فرهنگ من و شما نیست چون در فرهنگ اسلامی نیست. از مردم زاهدان تقاضا دارم که حرمت‌ها را حفظ کنیم و از کسی توهین نشنوم. ما انتقاداتمان را می‌کنیم؛ شعارمان را می‌گوییم اما توهین نمی‌کنیم.

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفته اخیرا شهر ما جو امنیتی دارد و تعداد زیاد بازرسی گذاشته‌اند. قبلا اینجا هقت تا بود و الان شده پانزده ایست امنیتی. در حالی که عقب‌ماندگی از همین است که جو را امنیتی می‌کنند چون جو امنیتی ضد توسعه است و کسی برای سرمایه‌گذاری وارد نمی‌شود لذا باید این فضای امنیتی برداشته شود چون خود مردم بلدند امنیت شهر را حفظ کنند.در خیلی از دولت‌ها که در انتخابات مردم شرکت می‌کردند، این خواسته را داشتند که جو امنیتی برداشته شود اما در هیچ دوره این قول انجام نشده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 67513

  • ناشناس

    الهم اشغل الضالمین بظالم

  • ناشناس

    سلام بسیارعالی

ارسال نظر