سعیدی: در خصوص مسائل سیستان و بلوچستان بازخورد مناسب از دولت نداشتیم

معین الدین سعیدی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اتفاقات اخیر در این استان گفت: ما در خصوص مسائل سیستان و بلوچستان در مدت اخیر بازخورد مناسب از دولت نداشتیم.

سعیدی: در خصوص مسائل سیستان و بلوچستان بازخورد مناسب از دولت نداشتیم

اقتصادآنلاین نوشت: نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس گفت: نحوه مواجهه دولت و دستگاه‌های مربوطه با فاجعه جمعه خونین زاهدان متناسب با حجم این فاجعه نبوده و هنوز عزای عمومی اعلام نشده است.

معین الدین سعیدی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اتفاقات اخیر در این استان گفت: ما در خصوص مسائل سیستان و بلوچستان در مدت اخیر بازخورد مناسب از دولت نداشتیم؛ اما سفر نماینده مقام معظم رهبری تا اندازه‌ای راهگشا بوده است و مصوبات خوبی داشتند که امیدوار هستیم اجرایی شوند. مخصوصاً شهید قلمداد شدن کشته‌های بی گناه که این اتفاق هنوز رخ نداده، اما پیگیری از سمت دفتر مقام معظم رهبری در حال انجام است.

وی در ادامه توضیح داد: ما قدردان هستیم، اما نحوه مواجهه دولت و دستگاه‌های مربوطه با فاجعه جمعه خونین زاهدان متناسب با حجم این فاجعه نبوده و هنوز عزای عمومی اعلام نشده است. وجدان عمومی جامعه جریحه‌دار شده است. البته مردم ما قطعاً می‌دانند که هیچ توسعه اقتصادی و عمرانی اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه امنیت برقرار شود. اولین ضررکنندگان ناامنی در استان خود مردم هستند. لذا همه تلاش می‎کنیم در عین احقاق حقوق مردم که واقعاً اینجا مظلوم واقع شدند، امنیت مبتنی بر احترام به حقوق مردم ایجاد شود.

سعیدی در خصوص شرایط آب در این استان گفت: در خصوص آب سیستان و بلوچستان باید گفت که چه باران ببارد، چون مطلقاً در جمع‌آوری آب‌های سطحی امکاناتی وجود ندارد و چه باران نبارد مردم متضرر هستند. یعنی چه در فرآیند خشکسالی و چه در ترسالی باز مردم ضرر می‎کنند.

این نماینده در ادامه تصریح کرد: آنچه که مهم است بحث توجه به رودخانه‌های مرزی و ضرورت مهار آب‌های مرزی است که متاسفانه در این زمینه کم کاری رخ داده است. برنامه‌های خوبی آقای محرابیان (وزیر نیرو) دارند. ما امیدوار هستیم با اجرایی شدن این برنامه‌ها بخشی از چالش‌های ما مرتفع شود. اما مهم‌تر این است که ۶۲ درصد آب شیرین‌کن‌های دنیا در خلیج فارس و دریای عمان هستند و سهم ما از این ۶۲ درصد فقط دو درصد است. آنچه که بسیار مهم و حیاتی است افزایش ظرفیت آب شیرین‌کن‌ها با توجه به خشکی فلات مرکزی ایران و انتقال آب به نقاط مرکزی و شمالی سیستان و بلوچستان به عنوان راهکار اصلی است. در این حوزه هم خوشبختانه آقای محرابیان که برخلاف وزرای دیگر بر حوزه کاری خود اشراف دارند، پیگیری می‌‌کنند. قرار است ۵۰ هزار متر مکعب ظرفیت آب شیرین‌کن‌های سیستان و بلوچستان اضافه شود که اگر این اتفاق بیفتد بخشی از چالش‌های ما در حوزه آب حل می‎شود.

سعیدی در پایان گفت: البته مطمئناً تا تابستان ۵۰ هزار متر مکعب اضافه نمی‌شود ولی حتی اگر تا تابستان ۱۰ هزار متر مکعب هم اضافه بشود، اتفاق خوبی خواهد بود. با همت وزارت نیرو و خیرین آب در حوزه سواحل مکران که پایین‌ترین دسترسی را به آب شرب داشتیم، ما توانستیم ۳۰۰ روستا را آبرسانی کنیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 64733

ارسال نظر