نامه غریب آبادی درباره موضوع آزار جنسی زنان زندانی

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه‌ای به دادستان کل کشور، خواهان بررسی و رسیدگی دقیق ادعاها در خصوص تعرض و تجاوز جنسی به برخی بازداشت شدگان شد.

نامه غریب آبادی درباره موضوع آزار جنسی زنان زندانی

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه‌ای به دادستان کل کشور، خواهان بررسی و رسیدگی دقیق ادعاها در خصوص تعرض و تجاوز جنسی به برخی بازداشت شدگان شد.

به گزارش ایسنا به نقل از  ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه‌ای به دادستان کل کشور، خواهان بررسی و رسیدگی دقیق ادعاها درخصوص تعرض و تجاوز جنسی به برخی بازداشت شدگان شد.

در بخشی از این نامه آمده است:‌ با توجه به آثار بسیار منفی چنین ادعاهایی، لطفا دستور فرمایید ادعاهای مطروحه از جانب هر شخص حقیقی یا حقوقی، داخلی یا خارجی به دقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد و قبل از هر چیزی، مستندات مدعیان از آنان مطالبه شود و بر اساس نتایج بررسی ها و رسیدگی ها، برابر قانون با مرتکبین یا مدعیان برخورد جدی به عمل آید و نتایج به اطلاع افکار عمومی نیز برسد.

پیش از این مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه درباره ادعاهای مطرح شده درباره آزار و تجاوز جنسی به زندانیان زن گفت: ادعاهای دروغ رسانه‌های معاند و برخی افراد  صاحب تریبون در داخل علیه متهمان بازداشتی نسوان مطرح می شود و این ادعای دروغ اولا طرح کننده اولیه دروغ رسانه ای   رسانه های خارجی بوده و متاسفانه برخی هم در داخل آن را مطرح کردند که  تاکنون حاضر نشدند در خصوص ادعاهای خود سندی ارایه کنند.

وی افزود: ثانیا علی رغم اینکه قوه قضاییه بارها گفته که روند نگهداری متهمان توسط بانوان انجام می شود و مردان حضور ندارند اما در طی هفته های اخیر باز هم  ۳ هیات مستقل از سوی مجلس و معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری و ستاد حقوق بشر با سرکشی به زندانیان زن  که ساعت‌ها به طول انجامید، به صراحت گفتند که زندانی این ادعا را تایید نکرده بلکه اغلب زندانیان با رد شدید این ادعا، خواهان پیگیری و تعقیب ادعای دروغ، دروغ پردازان شدند. با قاطعیت اعلام می کنم تاکنون هیچ کس که دلالت بر ادعاهای واهی باشد انرا منعکس نکرده است. دست افراد مزبور نسبت به ادعای مطرح شده خالی است و منتظر دریافت اسناد هستیم و  نمی‌پذیریم روان افراد مشوش شود.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: بارها اعلام کردیم اگر هر فردی مشکلی در هر یک از بخش ها مشاهده می کند سریعا به قوه قضاییه اعلام کند.

 

 

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 64531

ارسال نظر