نزدیک خانه احمدی‌نژاد چه خبر است؟

مشایی کجاست؟ بی‌تردید باید در زندان باشد چرا که محکومیت او پایان نیافته است. خرداد سالجاری سخنگوی قوه قضائیه گفته بود: «رحیم مشایی ادعای بیماری داشت و دوبار به کمیسیون پزشکی مراجعه کرده و گفته توان کیفر حبس را ندارد ولی کمیسیون پزشکی تحمل توان این فرد برای کیفر را تأیید کرده است و او باید به زندان برگردد.» اما یاران مشایی جای خالی او را در بیرون از زندان پر کرده‌اند!

نزدیک خانه احمدی‌نژاد چه خبر است؟

مشایی کجاست؟ بی‌تردید باید در زندان باشد چرا که محکومیت او پایان نیافته است. خرداد سالجاری سخنگوی قوه قضائیه گفته بود: «رحیم مشایی ادعای بیماری داشت و دوبار به کمیسیون پزشکی مراجعه کرده و گفته توان کیفر حبس را ندارد ولی کمیسیون پزشکی تحمل توان این فرد برای کیفر را تأیید کرده است و او باید به زندان برگردد.» اما یاران مشایی جای خالی او را در بیرون از زندان پر کرده‌اند!

مؤسسه «توسعه اندیشه ورزی بهار» در سال ۹۵ تاسیس شد. آنچه از نام این موسسه برداشت می‌شود، تداوم تفکر مشایی است. مشایی بارها در سخنرانی‌هایش از اندیشه‌ورزی به عنوان امری مهم یاد کرده بود مانند اول اسفند ۸۹ که گفته بود: «ایران نمره اول را در مدنیت داشته و مدنیت ابتدا در ایران شکل گرفته؛ حتی اولین شهر عالم، اولین نمادهای تمدن، اندیشه‌ورزی، رفتن به لایه‌های زیرین، تحقیق و پژوهش و کنار زدن جلوه‌های فریبنده و کم‌عمق، نگاه به عمق قدرت و فلسفه در ایران موجود است.» حامیان مشایی معتقد بودند که او به «مقام رضا و فتوّت» رسیده است بنابراین چندان پر بیراه نیست که حامیانش را تشویق به تاسیس چنین موسسه‌هایی کرده باشد.

حمید رضا فضلعلی رئیس هیات‌مدیره مؤسسه «توسعه اندیشه ورزی بهار» است. اما فضلعلی کیست؟ او از یاران مشایی و در صفحه توتیترش عکسی در کنار او منتشر کرده است. اندیشه فضلعلی هم برگرفته از آنچه است که مشایی و احمدی‌نژاد می‌گفتند به عنوان نمونه این توئیت‌ها را اخیرا منتشر کرده است: «اگر شب بخوابی و صبح از بانک اس‌ام‌اس بیاد که ما ۴۰ درصد از پول شما رو برای مخارج جاری دولت برداشت کردیم چکار می‌کنی؟ …» یا «چرا اینقدر برای نوسانات نرخ ارز شلوغ می‌کنید؟ انگار اتفاق خارق‌العاده‌ای افتاده ! دلار ۷ تومنی ظرف ۴۴ سال ۶۲۸۵ برابر گران‌تر شده و این روند ادامه خواهد داشت. دولت هم حداقل حق داره که ۳ برابرش کنه دیگه»

فضلعیان ظاهرا ارتباط خوبی با پسر مشایی دارد. رضا مشایی هم مانند فضلعلیان نوشته بود: «برآوردهای کارشناسان حاکی از آن است که بیش از ۱۵ سال زمان لازم است تا اقتصاد کشور به سطح سال ۱۳۹۰ برسد.» یا «بودجه هزینه شده در سال ۹۱ توسط دولت ۱۰۴ هزار و پانصد میلیارد تومان و طی ۸ سال (۸۴ تا ۹۱)، مجموعاً ۶۴۸ هزار میلیارد تومان و متوسط سهم عمرانی بیش از ۲۱ درصد بوده است. اما حالا در مجموع بیش از سه هزارو سیصد هزار میلیارد تومان یعنی ۵ برابر ۸ سال قبل از خودتان هزینه کرده‌اید.»

اما رضا مشایی چه روحیه‌ای دارد؟ چندی پیش مشرق نوشت: «رضا رحیم‌مشایی» که عضو سایت فیلترشده فیس بوک است، در صفحه شخصی خود در این سایت، از «کوروش» شاه هخامنشی، به عنوان یکی از علاقه‌مندی‌های خود نام برده و به صفحه «کوروش کبیر» در فیس بوک لینک داده است. وی از سریال‌های هری پاتر، همراهان، ۲۴ و لاست به عنوان فیلم‌های مورد علاقه خود نام برده است. اگرچه صفحه «کوروش کبیر» در فیس بوک، حدود دو سال پیش از سوی طیفی از پان ایرانیست‌ها راه‌اندازی شده است اما مشخص نیست علاقه رضا رحیم‌مشایی به شخصیت کوروش از چه زمانی شکل گرفته است.

رضا مشایی همچنین در لیست علاقه‌مندی‌های خود به موارد قابل تأملی اشاره کرده است. پسر مشایی همچنین از «لوی اشتراوس» نظریه پرداز یهودی آمریکایی، برندهای «آدیداس» و «ورساچه»، ورزش تنیس، قلیان و خوانندگان و سینماگرانی مثل شادمهر عقیلی، احسان خواجه امیری، مهران مدیری، گروه موزیک رپ – متال «لیمپ بیزکیت» و کارتون‌های لولک و بولک، سگ بوشوِگ و... به عنوان علاقه مندی‌های خود نام برده است.»

فرد دوم این موسسه سیدمحمود کمال آراست که در سال ۹۷ مدیرعامل موسسه توسعه اندیشه ورزی و دبیرکل شورای هماهنگی رویداد جامع مدیریت بحران کشور معرفی شد. از او به عنوان نویسنده و پژوهشگر یاد می‌شود و دیدگاهش چنین است: «در نگاهی گذرا می‌توان دریافت جنبش‌های معاصر در جهان اسلام نظیر؛ بهار کشورهای عربی، یکایک از منشا دینی و یا اسطوره تاریخی و انقلابی تبدیل به قدرت شده و در بین مردم دست‌به‌دست شده‌اند، لیکن هدف اولیه و نفس دمیده شده در آن جنبش بعد از چند سال یا دیده نمی‌شود.» او کتابی هم با نام «عملیات اندیشه ورزی» دارد.

موسسه‌ای نزدیک خانه احمدی‌نژاد

محل این موسسه هم بزرگراه رسالت غرب به شرق بعد از چهارراه سرسبز پلاک ۶۰۸ ذکر شده است که با نارمک یعنی محل زندگی محمود احمدی‌نژاد فاصله زیادی ندارد. شاید همین نزدیکی سبب گرایش به سمت اندیشه احمدی‌نژاد و مشایی شده باشد!

منبع: آرمان ملی

دیگر رسانه ها

کدخبر: 63763

  • ناشناس

    دقیقا به خاطر همین کمالات احمدی نژاد هست که در مصلحت نظام هستن.

  • ناشناس

    زنده باد احمدی نژاد

ارسال نظر