«اویاک»؛ مـاسـک مریم رجـوی

گروهی که این رویداد را سازماندهی کرد، سازمان جامعه ایرانیان آمریکا، موسوم به اویاک بود که با یک گروه غیرمجاز ایرانی با عنوان سازمان مجاهدین خلق که گذشته‌ای سیاه و تیره داشته، روابط نزدیکی دارد.

«اویاک»؛ مـاسـک مریم رجـوی

گروهی که زمانی در لیست تروریستی آمریکا بود، حالا با ماسک سازمان اویاک در کنگره آمریکا فعال شده است.

یک روز ابری در ماه دسامبر روی یک تکه چمن در نزدیکی ساختمان اداری دایرکسن سنا در واشنگتن، گروه کوچکی از معترضان ایستاده بودند و شعار می‌دادند. معترضان با اهتزاز پرچم‌ها و حمل پوسترهایی با عکس‌های افرادی که در تظاهرات ضددولتی در سه ماه گذشته در ایران جان باختند، خواهان انقلاب و «تغییر رژیم در ایران توسط مردم ایران» شدند. تعداد عکس‌های قربانیان در ساختمان کنگره بیشتر بود.

اما گروهی که این رویداد را سازماندهی کرد، سازمان جامعه ایرانیان آمریکا، موسوم به اویاک بود که با یک گروه غیرمجاز ایرانی با عنوان سازمان مجاهدین خلق که گذشته‌ای سیاه و تیره داشته، روابط نزدیکی دارد. 

رهبر قدیمی سازمان مجاهدین خلق، مسعود رجوی است که از سال ۲۰۰۳ در انظار عمومی دیده نشده است. مشخص نیست که رجوی زنده است یا مرده. اما همسر او، مریم رجوی، اکنون سازمان را از کمپ اشرف-۳ در آلبانی اداره می‌کند. گفته می‌شود از اعضای مجاهدین خلق خواسته شده است که به رجوی‌ها وفادار بمانند.

سازمان جوامع ایرانیان آمریکا یا همان «اویاک» سازمانی در ایالات‌متحده است که توسط سازمان مجاهدین خلق با هدف لابی‌گری برای اهداف این سازمان بنا شده است. به ادعای سازمان مجاهدین خلق، اویاک سال ۱۹۹۷ تاسیس شده، اما در واقع فعالیت‌های این سازمان از سپتامبر ۲۰۱۲ که سازمان مجاهدین خلق از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا خارج شد، آغاز شده است.

اینکه اویاک مسئول لابی از طرف معترضان ایرانی برای تشکیل یک ائتلاف آلترناتیو جمهوری اسلامی شده خبر ترسناکی است. سازمان مجاهدین خلق به‌عنوان سازمان اصلی پشت پرده اویاک سابقه سیاهی در ارتباط با ایران دارد./ هم‌میهن

دیگر رسانه ها

کدخبر: 62138

ارسال نظر