وعده یارانه‌ای رئیس‌جمهور در شب یلدا + جزئیات و زمان دریافت

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت وعده داد به زودی توزیع کالابرگ یارانه ای در سراسر کشور انجام شود.

وعده یارانه‌ای رئیس‌جمهور در شب یلدا + جزئیات و زمان  دریافت

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت وعده داد به زودی توزیع کالابرگ یارانه ای در سراسر کشور انجام شود.

رئیس‌جمهور به آغاز اجرای آزمایشی ارائه کالابرگ الکترونیک از استان هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح توزیع کالابرگ الکترونیک در زمان تصویب و آغاز اجرای قانون مردمی‌سازی یارانه‌ها فراهم نبود، لذا اجرای طرح توزیع کالابرگ الکترونیک به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که در مرحله اجرای سراسری آن برای مردم مشکلی ایجاد نشود.

رئیسی در جلسه هیأت دولت با اشاره به فرارسیدن شب یلدا، این مناسبت دیرین را جلوه‌ای از همگرایی ملی و توجه به خانواده توصیف و تصریح کرد: شب یلدا بهانه‌ای برای یادآوری اهمیت خانواده و نمایشی از جلوه‌های نشاط اجتماعی است و امیدوارم امسال همه مردم ایران شب یلدای پرخاطره و به یادماندنی داشته باشند.

رئیسی با اشاره به اینکه شب یلدا در میراث کهن ایرانی بر محور توجه به خانواده و به ویژه بزرگان مثل مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و درآمیختگی و انس جمعی با قرآن و اشعار حافظ شکل یافته است، اظهار داشت: در روزگاری که مفهوم خانواده بیش از هر زمان دیگری در حال تهدید شدن و آسیب دیدن است، گرد آمدن خانواده‌ها در کنار بزرگان فامیل جلوه بسیار زیبا و موثری از تقویت نشاط اجتماعی و پیوندهای خانوادگی است.

نحوه استفاده همزمان از کالابرگ و یارانه نقدی اعلام شد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: موضوع کالابرگ الکترونیکی اکنون به صورت آزمایشی در برخی استان‌ها در حال انجام بوده و استفاده از آن برای خانوارها اختیاری است.

صولت مرتضوی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره جزئیات کالابرگ الکترونیک گفت: ما قبل از موعد مقرر واریز یارانه‌های نقدی یک شبکه ملی پشتیبانی ایجاد می‌کنیم که این شبکه امکان خرید را برای تمام یارانه بگیران فراهم می‌کند که می‌توانند ۱۱ قلم کالا را خرید کنند و از یارانه استفاده کنند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: نقدی یارانه در حال حاضر اصل و کالابرگ الکترونیکی هم اختیاری است.

وزیر کار در مورد کالابرگ گفت: کسانی که احساس می‌کنند به جای یارانه نقدی به کالا نیاز دارند، قبل از موعد یارانه می‌توانند از طریق حساب پشتیبان ۱۱ قلم کالای اساسی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

نحوه دریافت کالابرگ / یارانه نقدی حذف می‌شود؟

دریافت کالابرگ به زودی آغاز خواهد شد. برای دریافت کالابرگ باید در سامانه معرفی شده ثبت‌نام کنید.

شبکه‌ای تحت عنوان «سامانه ملی اعتبار» برای کالابرگ الکترونیکی ایجاد شده است که در حال حاضر به‌صورت نمونه در برخی استان‌ها فعالیت خود را آغاز کرده است.

دولت سیزدهم سرانجام به تمامی شایعات که از اول هیچ مبنای رسمی نداشتند، پایان داد و اعلام کرد که کالابرگ الکترونیک به طور قطعی پس از گذراندن مراحل آزمایشی در سه استان و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در کشور عملیاتی خواهد شد.

بر پایه اظهارات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پرداخت یارانه به صورت کالابرگ اختیاری است و قرار نیست یارانه قطع شود.

طبق گفته‌های سید صولت مرتضوی، مردم می‌توانند به ‌صورت اختیاری کالابرگ الکترونیک را انتخاب کنند و در غیر این صورت یارانه نقدی را دریافت ‌می‌کنند.

اظهارات مرتضوی، مؤید این مسأله است؛ کسانی که نیاز به خرید اقلام دارند می‌توانند برای تهیه ۱۱ قلم از این اجناس از طریق شبکه اعتباری پشتیبان اقدام کنند، اما اگر از کالابرگ استفاده نکردند در همان زمانی‌ که مردم یارانه نقدی دریافت می‌کنند، امکان برداشت دارند.

مرتضوی این را هم گفته که این میزان مبلغ یارانه زودتر از یارانه نقدی در حسابی موسوم به پشتیبان واریز خواهد شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 61361

ارسال نظر