رابرت مالی: امید جمعی ما برای بازگشت به برجام از بین رفت

ایرنا نوشت: «رابرت مالی» در توییتر نوشت: همانطور که رابرت وود دیروز در سازمان ملل گفت سپتامبر، اولین باری نبود که رهبران ایران به توافقی که روی میز بود و مورد تایید همه بود، پشت کردند. اما این آخرین مورد، امید جمعی ما برای بازگشت سریع و متقابل به اجرای کامل برجام را از بین برد.

رابرت مالی: امید جمعی ما برای بازگشت به برجام از بین رفت

خبرگزاری ایرنا نوشت: رابرت مالی مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات غیرمستقیم با ایران روز سه شنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در توییتر مدعی شد: همانطور که رابرت وود دیروز در سازمان ملل گفت سپتامبر، اولین باری نبود که رهبران ایران به توافقی که روی میز بود و مورد تایید همه بود، پشت کردند. اما این آخرین مورد، امید جمعی ما برای بازگشت سریع و متقابل به اجرای کامل برجام را از بین برد.

رابرت وود دیپلمات آرمریکایی عصر دوشنبه به وقت محلی در نشست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام با تکرار ادعاها درباره پیشرفت های برنامه هسته ای ایران و بدون اشاره به نقض برجام از سوی کشورش مدعی شد:  آمریکا کاملا متعهد به حل نگرانی ها از طریق دیپلماسی است. ما چندین ماه‌ است که درگیر مذاکرات جدی با هدف بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام بوده‌ایم.

این دیپلمات آمریکایی مدعی شد: با این حال، اقدامات و مواضع ایران دلیل عدم دستیابی به نتیجه بوده است. در ماه سپتامبر، یک توافق در دسترس بود. حتی به نظر می‌رسید که ایران نیز آماده موافقت با این توافق بوده، امادر آخرین لحظه، ایران خواسته‌های جدیدی را مطرح کرد که خارج از برجام بود.

وی با بیان این ادعا که آمریکا همچنان در خصوص نیت ایران تردید دارد، در ادامه ادعاهایش افزود: ما به صراحت اعلام کرده ایم که درهای دیپلماسی باز است. متأسفانه اقدامات ایران نشان می دهد که این هدف در اولویت آنها نیست.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 61163

ارسال نظر