بیانیه کمیسیون امنیت ملی

کمیسیون امنیت ملی بیانیه اخیر پارلمان کره‌جنوبی را محکوم کرد.

بیانیه کمیسیون امنیت ملی

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن صدور بیانیه مداخله‌جویانه پارلمان کره جنوبی و حمایت از آشوبگران و عناصر تروریست، خواستار بازنگری وزارت امور خارجه در مناسبات فیمابین دوکشور در عرصه‌های مختلف شد.

متن بیانیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

«در ادامه رفتارهای ضد ایرانی دولتمردان کره جنوبی متأسفانه شاهد صدور بیانیه مغرضانه پارلمان این کشور علیه مردم ایران و حمایت از اغتشاشگرانی که جان و امنیت ملت ایران را به مخاطره انداخته‌اند، بودیم.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن صدور بیانیه مداخله جویانه پارلمان کره جنوبی و حمایت از آشوبگران و عناصر تروریست، خواستار بازنگری وزارت امورخارجه در مناسبات فیمابین دوکشور در عرصه‌های مختلف است.

این اقدام پارلمان جمهوری کره، در حالی است که این کشور مدتهاست اموال و منابع هنگفت مالی متعلق به مردم ایران را در همسویی با سیاست‌های ضد ایرانی کاخ سفید بلوکه کرده و از بازگرداندن آنها به جمهوری اسلامی ایران خودداری می‌کند. این عمل در واقع چپاول منابع مالی ملت ایران محسوب می‌شود.

جمهوری کره همچنین در اوج شیوع بیماری کرونا و نیاز شدید مردم ایران به واکسن و داروهای ضروری جهت مهار این بیماری، در همسویی کامل با سیاست‌های تحریمی کاخ سفید و برخلاف تمامی کنوانسیون‌های بین‌المللی بشردوستانه و با اهداف سیاسی از دسترسی جمهوری اسلامی ایران به دارو و امکانات بهداشتی و درمانی لازم برای مهار این بیماری ممانعت به عمل آورد. این سیاست ضد انسانی، نوعی تروریسم درمانی است. 

بی تردید ادامه سیاست‌های ضد ایرانی سئول در همسویی با اقدامات کاخ سفید علیه ملت ایران، در آینده مناسبات دوکشور در عرصه‌های مختلف تأثیر خواهد گذاشت و مجلس شورای اسلامی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و نظارتی خود اقدامات لازم را در استیفای حقوق ملت ایران انجام خواهد داد.»

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 60467

ارسال نظر