امام جمعه اصفهان: کسانی که چادر نمی پوشند عقل خود را پایمال کرده اند/ مسئولان به وظیفه خود عمل نکنند آتش به اختیار می شویم

امام جمعه موقت اصفهان گفت: رنگ مشکی رنگ صامت است و کمترین جاذبه را دارد، لذا عقل انسان برای رعایت در جامعه رعایت و انتخاب پوشش مناسب تر حکم به انتخاب رنگ تیره تر می کند.

امام جمعه اصفهان: کسانی که چادر نمی پوشند عقل خود را پایمال کرده اند/ مسئولان به وظیفه خود عمل نکنند آتش به اختیار می شویم

حجت الاسلام سید ابوالحسن مهدوی در جمع  گروهی که حوزه نیوز آن ها را «بانوان مطالبه گر عفاف و حجاب که چند روزی است در خیمه گلستان شهدای اصفهان تجمع کرده اند» توصیف کرده، با اشاره به موضوع الزام عقلی، درونی و فطری حجاب اظهار کرد: حجاب استدلال عقلی و پشتوانه فطری دارد و بر مبنای "فطرت الله الذی فطرالناس علیها" بوده، نشانه آن این است که قبل از دین اسلام، زنانی که عفیفه بودند حجاب داشتند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این مطلب که برهنگی مرده گی روحی است، گفت: حجاب احترام به جامعه و آزادی فکر است و زمانی که پوشش مناسب در جامعه وجود داشته باشد، مرد و زن به دنبال کار خود و خدمت به جامعه هستند، اما زمانی که پوشش نامناسب بود، مشغولیت فکر ایجاد می شود.

وی با اشاره به خاطره ای از حضور یکی از نمایندگان اسبق مجلس انگلیس «جک بالارد» در ایران و تجربه حجاب یک زن غربی در ایران عنوان کرد: آزادی ظاهری، فکر را مشغول می کند در حالی که ما به دنبال آزادی فکری هستیم.

مهدوی رعایت پوشش و چادر را یک فرمان عقلی عنوان کرد و ادامه داد: افرادی که چادر را رعایت می کنند به فرمان عقل خود عمل می کنند و آنها که رعایت نمی کنند عقل خود را پایمال کرده و پیش از این که بخواهند با قانون مقابله کنند با عقل خود مقابله می کنند.

وی با بیان وجوه علمی رعایت پوشش گفت: دنیا در مقابل علم ساکت است و نمی تواند جواب بدهد، لذا به ما توهین می کنند، اما نمی توانند جواب علمی بدهند، هم چنان که از نظر علمی ثابت شده است رنگ مشکی رنگ صامت است و کمترین جاذبه را دارد، لذا عقل انسان برای رعایت در جامعه رعایت و انتخاب پوشش مناسب تر حکم به انتخاب رنگ تیره تر می کند.

گفتنی است در پایان، مهدوی در جمع بانوان بست نشین در گلستان شهدا در حمایت از عفاف و حجاب، دست نوشته ای نوشت:

« باسمه تعالی ان شاءالله مسئولین به وظیفه ی انقلابی خود عمل کنند و الا مردم متدین وظیفه ی آتش به اختیار دارند.»

منبع: انتخاب

دیگر رسانه ها

کدخبر: 60019

ارسال نظر