انگلیس مقامات عالی‌رتبه ایران را تحریم کرد

وزیر خارجه انگلیس از اعمال تحریم‌های جدید علیه شخصیت‌های «عالی‌رتبه» ایران خبر داد.

انگلیس مقامات عالی‌رتبه ایران را تحریم کرد

وزیر خارجه انگلیس با تکرار ادعاهایی مبنی بر ارسال تسلیحات از تهران به مسکو، از اعمال تحریم‌های جدید علیه شخصیت‌های «عالی‌رتبه» ایران خبر داد.

جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس با اشاره به ارسال تسلیحات از تهران به مسکو، از اعمال تحریم‌هایی بر شخصیت‌های «عالی‌رتبه» هر دو کشور خبر داد.

کلورلی در پستی توییتی، همکاری تسلیحاتی ادعایی ایران و روسیه را «ائتلافی زننده» توصیف کرد و مدعی شد که چنین اقدامی، امنیت جهان را تهدید می‌کند.

او در ادامه مدعی شد: ارتش روسیه از تسلیحات ارسالی تهران، در جنگ اوکراین استفاده کرده است. انگلیس همین حالا چهره‌های عالی‌رتبه روسیه و ایران را در واکنش به حملات مشمئزکننده علیه اهداف غیرنظامی، تحریم کرد.

کشورهای غربی از چندی پیش با ادعای تامین تسلیحاتی روسیه، جمهوری اسلامی ایران را هدف تحریم‌های گسترده قرار داده‌اند. این در حالی است که هم مسکو و هم تهران به دفعات ادعاهای مطرح‌شده را تکذیب کرده‌اند.

 

انگلیس اعلام کرد که ۱۲ فرمانده نظامی روسیه را که در حملات موشکی به شهر‌های اوکراین نقش داشتند تحریم کرده است.

انگلیس همچنین مدعی شد که تاجران ایرانی دخیل در تولید و عرضه پهپاد‌های نظامی مورد استفاده در این حملات را نیز تحریم کرده است.

به گزارش رویترز، اوکراین روز دوشنبه مدعی شد که موشک‌ها، توپخانه و پهپاد‌های روسیه اهدافی را در شرق و جنوب اوکراین هدف قرار داده‌اند.

انگلیس با استناد به اطلاعات آمریکا که مدعی است ایران با ارسال صد‌ها پهپاد به روسیه به یکی از حامیان ارشد نظامی روسیه تبدیل شده است، مدعی شد که پهپاد‌های ساخت ایران نقش اصلی را در حملات به غیرنظامیان داشته‌اند.

تهران و مسکو اتهامات غرب مبنی بر استفاده روسیه از پهپاد‌های ایرانی برای حمله به اهدافی در اوکراین را رد کرده اند.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد: حملات حساب‌شده نیرو‌های روسیه به شهر‌ها و غیرنظامیان بی گناه در اوکراین بی‌پاسخ نخواهد ماند.

انگلیس گفت که در میان تحریم‌شده‌ها، رابرت بارانوف، فرمانده یگانی که مسئول برنامه‌ریزی و هدف‌گیری موشک‌های کروز روسیه است، قرار دارد.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 59629

ارسال نظر