آمار عجیب استاندار سیستان از تعداد جان‌باختگان جمعه سیاه زاهدان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی و شورای تامین استان در خصوص برکناری افراد و کسانی که احتمالا قصور و کوتاهی داشتند، بررسی‌های اولیه انجام شد که در این راستا فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان و رییس کلانتری ۱۶ این شهر تغییر کردند.

آمار عجیب استاندار سیستان از تعداد جان‌باختگان جمعه سیاه زاهدان

خبرگزاری دولتی ایرنا نوشت: استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: در اتفاقات هشتم مهرماه امسال در زاهدان ۳۵ نفر جان خود را از دست دادند که به دستور رهبر معظم انقلاب و بر اساس مصوبات شورای تامین و سیاست‌هایی که رییس‌جمهور و وزیر کشور اعلام کردند، افرادی که در این حوادث بیگناه کشته شدند، به عنوان شهید محسوب می‌شوند.

حسین مدرس خیابانی افزود: همچنین افراد بیگناهی که دچار حادثه شدند، به عنوان جانباز محسوب می‌شوند که بر اساس گزارش دستگاه‌های امنیتی و انتظامی تا کنون ۲۴ نفر مجروح این حوادث به عنوان بیگناه شناخته شدند و ممکن است این تعداد بیشتر شوند و به ۳۵ نفر هم برسد.

مدرس خیابانی اظهار داشت: بعد از دستوری که رهبر معظم انقلاب در خصوص بررسی برای تشخیص افراد بیگناه در این حوادث اعلام فرمودند، کمیته مصادیق ذیل شورای تامین تشکیل شد و به بررسی مصادیق آن پرداخت و در سفر اخیر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور روند ملحق کردن این ۲۴ نفر و افرادی هم که شاید شناسایی شوند به بنیاد شهید انجام شد.

وی تاکید کرد: حوزه جانبازان هم کمیته مصادیقی دارد که افرادی که آسیب قطع عضو و معلولیت جسمی شده اند را شناسایی و به عنوان جانباز تحت پوشش خدمات این بنیاد قرار خواهد داد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی و شورای تامین استان در خصوص برکناری افراد و کسانی که احتمالا قصور و کوتاهی داشتند، بررسی‌های اولیه انجام شد که در این راستا فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان و رییس کلانتری ۱۶ این شهر تغییر کردند و یک جابجایی در رابطه با فرمانده انتظامی استان شد که این هم از مطالبات مردم و مسوولان مربوطه بود.

وی در خصوص آزاد کردن زندانیانی که تحریک و احساسی شدند و دست به اقداماتی در این حوادث زدند نیز گفت: بعد از سفر نماینده عالی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان ۲۰۰ نفر از افرادی که در جریان این حوادث دستگیر شده بودند آزاد شدند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: تنها شهرداری زاهدان ۲ هزار میلیارد ریال از حوادث مهرماه در زاهدان خسارت دید و همچنین آسیب‌هایی به اماکن عمومی و مردم وارد شد؛ به طوری‌که بیش از یک‌هزار و ۹۰۰ موتور سیکلت را آتش زدند و به ۱۹۶ خودروی مردمی و دولتی آسیب وارد کردند و سه مرکز خرید با دارا بودن ۸۰ مغازه را آتش زدند و به ۲۲ بانک و همچنین مرکز جراحی نبوت زاهدان که در کنار محل حادثه و متعلق به سپاه بود خسارات بالایی وارد کردند.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 58867

ارسال نظر