از دستگیری تا احضار و آزادی «میترا حجار» + جزئیات تازه

امروز خبری مبنی بر دستگیری میترا حجار، بازیگر و فعال محیط زیست منتشر شد.

از دستگیری تا احضار و آزادی «میترا حجار» + جزئیات تازه

نماینده هیات‌مدیره در کمیته حمایت حقوقی و قضایی خانه سینما اعلام کرد: میترا حجار، بازیگر سینما برای بازجویی به دادسرا احضار شد.

حسینی، عضو هیات مدیره و نماینده هیات مدیره در کمیته حمایت حقوقی و قضایی خانه سینما در پاسخ به این سوال که میترا حجار به چه اتهامی احضار شد، گفت: هنوز هیچ حکمی داده نشده است، فعلاً برای بازجویی می‌رود و صحبت می‌شود‌ ممکن است چند ساعت بازجویی شود و به منزل برگردد.

بیشتر بخوانید: میترا حجار با وثیقه آزاد است

به گفته حسینی، معمولاً بازجو می‌تواند تا ۲۴ ساعت او را نگه دارد و بعد اگر شرایط باشد، یا آزاد می‌شود یا برای بازداشت منتقل می‌شود. این روال کلی احضار‌ها و بازداشتی است. 

بیشتر بخوانید: بازیگر معروف سکوت خود را درباره شاهچراغ شکست+عکس

عضو هیات مدیره و نماینده هیات مدیره در کمیته حمایت حقوقی و قضایی خانه سینما افزود: سازمان سینمایی هم در جریان این اخبار قرار گرفتند و قول پیگیری دادند، امیدواریم زودتر بازجویی انجام شود، ما فکر نمی‌کنیم قرار بر بازداشت باشد شاید در حد بازجویی باشد و برگردد. موارد دیگری هم بوده که بعضی‌ها را احضار کردند و بازجویی شدند. بعضی‌ها هم بعد از بازجویی به منزلشان برگشتند. در این مدت این‌گونه بوده است. 

نماینده هیات مدیره در کمیته حمایت حقوقی و قضایی خانه سینما در پاسخ به این سوال که او اخیراً موضع‌گیری جدیدی داشت، گفت: من از وکیلشان پرسیدم که علت چه بوده است. وکیل این بازیگر گفت که در روزهای گذشته او هیچ پستی نگذاشته است. فکر می‌کنم برای بار اول هم احضار می‌شود.

تکذیب خبر دستگیری میترا حجار

خبرگزاری تسنیم نوشت: امروز خبر بازداشت «میترا حجار» در رسانه‌ها منتشر شد. بعدازظهر امروز انتشار خبر بازداشت «میترا حجار» در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شد و بعد از مدت کوتاهی به عنوانی یکی از اخبار پربازدید خبرگزاری‌ها تبدیل شد.

انتشار این خبر عاملی بود برای افزایش گمانه‌زنی‌های متفاوت از سوی مردم و البته برخی فعالان رسانه‌ای تا دلیل بازداشت وی را جست‌وجو دریابند، اما در این بین برخی گمانه‌ها به شایعات مختلفی از علت بازداشت این هنرمند رسید.

این درحالی است که پیگیری‌های خبرنگار تسنیم برای رسیدن به پاسخ سئوال‌های مطرح شده از سوی کاربران درباره دلایل دستگیری و بازداشت این هنرمند به این نتیجه رسید که اصلا موضوع بازداشت یا دستگیری وی مطرح نبوده است.

یک منبع آگاه که نخواست نامش در این خبر منتشر شود به خبرنگار تسنیم گفت: موضوع بازداشت خانم حجار اصلاً صحت نداشته و تکذیب می‌شود و عجله در انتشار خبر از سوی برخی کانال‌های تلگرامی باعث انتشار خبر اشتباه بازداشت ایشان بوده است.

به گفته وی خانم حجار تنها برای پاسخ به چند سوال، آن‌هم برای 2 ساعت احضار شده بود که اکنون ایشان بعد از پاسخگویی به سوال‌های مورد نظر به منزل خود بازگشته است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از کلمه بازداشت اشتباه از سوی یکی از اعضای کمیته پیگیری دستگیری هنرمندان مطرح شده است، تاکید کرد: اصلاً موضوع بازداشت مطرح نبوده که اکنون بگوییم ایشان آزاد شده است.

به گفته این منبع آگاه البته عدم واکنش به موقع وکیل خانه سینما نسبت به انتشار خبر بازداشت این هنرمند، باعث افزایش گمانه‌زنی‌ها در این زمینه بوده است./ تسنیم

میترا حجار دستگیر شد

عضو کمیته پیگیری دستگیری هنرمندان، از دستگیری «میترا حجار» خبر داد.

مهدی کوهیان، عضو کمیته پیگیری دستگیری هنرمندان اعلام کرد: میترا حجار، بازیگر و فعال محیط زیست دستگیر شد.

از دلیل بازداشت خانم حجار و نهاد بازداشت‌کننده اطلاعی در دست نیست./جماران 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 57513

ارسال نظر