اقدامات جدید ایران علیه قعطنامه شورای حکام | گازدهی به زنجیره‌های جدید در نطنز آغاز شد

رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: در گام تکمیل که در حال اقدام است، سانتریفیوژهای نسل جدید و نسل ۶ را جایگزین سانتریفیوژهای نسل اول خواهیم کرد.

اقدامات جدید ایران علیه قعطنامه شورای حکام | گازدهی به زنجیره‌های جدید در نطنز آغاز شد

در نطنز، گازدهی به زنجیره‌های جدید شروع شده، در فردو نیز با استفاده از ظرفیتی که وجود داشت آنها را به ظرفیت غنی سازی ۶۰ درصد تبدیل کردیم.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره پاسخ ایران به قطعنامه شورای حکام، گفت: سازمان انرژی اتمی ایران در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در سایت فردو و نطنز ظرفیت جدیدی را برای غنی سازی ایجاد کرده که البته کل این اقدامات در چارچوب مقررات سازمان بین المللی انرژی اتمی است.

وی ادامه داد: در نطنز، گازدهی به زنجیره‌های جدید شروع شده، در فردو نیز با استفاده از ظرفیتی که وجود داشت و تولید ۲۰ درصد انجام می‌داد، آنها را به ظرفیت غنی سازی ۶۰ درصد تبدیل کردیم و همچنین در گام تکمیل که در حال اقدام است، سانتریفیوژهای نسل جدید و نسل ۶ را جایگزین سانتریفیوژهای نسل اول خواهیم کرد.

اسلامی تصریح کرد: امیدواریم همان گونه که مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در سخنانش اشاره کرد، همگان بدانند، فشار سیاسی و قطعنامه راه حل موضوع نیست و با دامن زدن به موارد اتهامی نمی‌توان مشکلات را حل کرد.

وی گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی باید با رفتار حرفه‌ای و مطابق توافق ۲۰۱۵ به موضوعات رسیدگی کند. آمریکا که خودش از توافق هسته‌ای خارج شده است نه تنها خودش به این توافق عمل نکرده، بلکه مانع اقدامات دیگران نیز شده است. امیدواریم اگر حسن نیت دارند به همان متن و چارچوب و ضوابط برگردند و بیش از این اجازه ندهند با عملیات روانی و جوسازی سیاسی، حقوق ملت ایران را تضییع کنند./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 55460

ارسال نظر