نماینده سبزوار: زنان در سبزوار شعار می‌دهند «هیز تویی، هرز تویی، زن آزاده منم»

نماینده سبزوار می‌گوید: شهر ما یعنی سبزوار یک شهر مذهبی است. برخی آقایان دانشجو قصد داشتند به تبعیت از دانشجویان دانشگاه شریف، روی به مختلط شدن سلف بیاورند که خانم‌ها مقاومت جدی کردند و به آن‌ها گفتند «هیز تویی، هرز تویی زن آزاده منم.»

نماینده سبزوار: زنان در سبزوار شعار می‌دهند «هیز تویی، هرز تویی، زن آزاده منم»

بهروز محبی نماینده سبزوار می‌گوید: اکنون ما با یک عده معترض که از اوضاع و احوال ناراضی هستند، روبرو هستیم که البته تعدادشان هم کم نیست. حال این افراد، یا در حاشیه بودند یا اگر در جمعی هم بودند، دست به تخریب و مبارزه رودررو با نیرو‌های نظامی و انتظامی نزدند. این افراد، سوالاتی در ذهن دارند که باید به آن پاسخ داده شود، طرف دیگر ماجرا، معاندانی هستند که اتفاقاً در این دوره روی این موضوع حساب کردند که باب گفت‌وگو باز نشود. این افراد می‌خواهند، هم حاکمیت و هم معترضان را عصبانی کنند تا کار اساساً به مرحله گفت‌وگو نرسد.

این چهره اصولگرای مجلس می‌گوید: خود بنده یک ساعت و ۴۰ دقیقه در دانشگاه حکیم سبزوار برای پاسخگویی، حاضر شدم؛ دانشگاهی که دچار تنش بود. بسیاری از سوالات تکراری بود، یعنی همان موضوعاتی که در دهه ۸۰، جریان اصلاحات با طرح آن، شبهاتی به وجود آورد. سوالاتی مثل برگزاری رفراندوم و از این دست. در این موضوعاتی که مطرح شد، به نظر می‌رسید خود سوال‌کنندگان هم، اطلاعات دقیق که همراه با مطالعه باشد، نداشتند. در آن‌جا به بنده و ارکان نظام اهانت هم کردند. دانشجو‌ها را طوری عصبانی کردند که اصلاً سمت گفت‌وگو و بحث و تبادل نظر نیایند.

محبی می‌گوید: جریان معاند خارج از کشور که حرف‌های خودش را از طریق من‌وتو، ایران اینترنشنال و بی‌بی‌سی می‌زند، به فکر حل مسئله نیست. آن‌ها رسماً اعلام کردند و در مکالمات مخفی خودشان که بیرون آمده، می‌بینیم که بحث از تجزیه ایران دارند؛ یعنی این روند شده برنامه رسمی و اصلی آن‌ها. آن‌ها تلاش دارند بچه‌های ما و کسانی که کنار ما هستند را از گفت‌وگو دور کنند و این درد ما است.

او می‌گوید: سخنگوی دولت چند صباحی است که برای پاسخگویی به دانشگاه‌ها می‌رود و جالب است که دیدم یکی از اساتید منتقد گفته ایشان چه جایگاهی دارد که به دانشگاه‌ها می‌رود؟ اتفاقاً سخنگو، آدم مطلعی است و خوب است که برای پاسخگویی حاضر شود. ما در فضای گفت‌وگو و تضارب آرا می‌توانیم به نکات مثبتی برسیم.

نماینده سبزوار می‌گوید: شهر ما یعنی سبزوار یک شهر مذهبی است. برخی آقایان دانشجو قصد داشتند به تبعیت از دانشجویان دانشگاه شریف، روی به مختلط شدن سلف بیاورند که خانم‌ها مقاومت جدی کردند و به آن‌ها گفتند «هیز تویی، هرز تویی زن آزاده منم.»

محبی می‌گوید: مسیر گفت‌وگو باز است و حتی می‌بینیم برخی افرادی که در گذشته، مسائلی داشتند به صدا و سیما دعوت شدند تا صحبت‌هایشان را مطرح کنند. صدا و سیما در حال تلاش است که چندصدایی به تلویزیون برگردد و در هفته‌های اخیر، این اتفاق افتاده است.

او می‌گوید: من به رییس مجمع نمایندگان استان تهران نامه نوشتم که کاری شبیه ما که در شهرستان‌ها می‌کنیم و در بین اصناف و اقشار مختلف حاضر می‌شویم، بکنند. رفتن به مساجد و پاسخگویی یکی از کار‌های موثر است.

این چهره اصولگرای مجلس می‌گوید: الان میزان بالای تذکرات و سوالات نمایندگان از دولتمردان، مشخص است. حال، تشکل‌ها هم می‌توانند دولتمردان را برای پاسخگویی، دعوت به جلسه کنند.

نماینده سبزوار در واکنش به اینکه گفته می‌شود امنیت پس از گفت‌وگو نیست، گفت: من موافق این موضوع نیستم. اتفاقاتی که در سطح شهر دارد می‌افتد نشان از نگاه تساهلی نظام به موضوع است و آن‌ها دارند تلاش می‌کنند، چالش حل شود. البته طرفین گفت‌وگو باید رعایت اخلاق را بکنند. باید منطق گفت‌وگو حاکم باشد تا در رفتار به قانون عمل شود. این اتفاق بیفتد، مفاهمه خوبی رخ خواهد داد.

محبی در ادامه می‌گوید: اکنون بی‌احترامی به پرچم و سرود ملی که شاهد آن هستیم، بی‌سابقه و خلاف اخلاق است که در طول تاریخ ایران و کشور‌ها وجود نداشته است. کشور‌های دیگر برای این هتک حرمت، مجازات‌های سنگینی، وضع کردند. حتی این روند، برخلاف پروتکل‌های فیفا است. کشور ما در برخورد با این افراد، روی به مجازات نیاورده است و بهتر این است که کسانی وارد عمل شوند که بازیکنان از آن‌ها حرف‌شنوی داشته باشند. بازیکنان باید دست از بی‌احترامی به حاکمیت و نظام بردارند و اگر این اتفاق رخ نداد، باید براساس قانون عمل کرد، چون بی‌تفاوتی نسبت به آن، ولنگاری به بار می‌آورد.

او می‌گوید: دولتی اکنون در راس کار است که در بدترین شرایط تاریخ ایران از دولت قبل، کار را تحویل گرفته است، پس همه باید کمک کرد تا مباحث اصلی کشور و مشکلات مردم، حل شود. اگر مشکل مسکن براساس برنامه دولت حل شود و یا اقلام اساسی به راحتی برای مردم تامین شود، زمینه ایجاد امید در کشور، فراگیر خواهد شد.

نماینده سبزوار می‌گوید: اطلاعات دقیقی داریم که بیش از ۷۰ درصد افرادی که در شهر‌های بزرگ دستگیر شدند، از خانواده‌های مرفه بودند و این پیام روشنی دارد، یعنی مسئله، صرف اقتصاد نیست، هرچند معتقدم مسائل اقتصادی، پاشنه آشیل دولت است و در کنار آن، فقر فرهنگی هم، جدی است.

محبی می‌گوید: اکنون اغتشاشات خیلی کم شده و الان این افراد، براساس مناسبت‌ها وارد صحنه می‌شوند. من در جریانم که برخی دارند به لحاظ مالی، معترضان را تامین می‌کنند. به طور مثال، به ما گزارش دادند که در مشهد که ۱۵۰ جوان راه اقدسیه را بسته بودند، پس از دستگیری، به پول گرفتن خود برای این کار، اقرار کردند. به نظر من، دیگر همه جریان‌های سیاسی باید تکلیف خود را روشن کنند. نقد از دولت و مجلس جای خود، اما ادامه این فضا، همه را متضرر خواهد کرد./ رویداد ۲۴

دیگر رسانه ها

کدخبر: 54783

ارسال نظر