توضیحات دادگستری سیستان و بلوچستان درباره آزادی دستگیرشدگان حوادث اخیر

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از آزادی ۴۲ نفر از دستگیرشدگان حوادث اخیر در استان با منویات مقام معظم رهبری و تدابیر قضایی در نظر گرفته شده خبر داد.

توضیحات دادگستری سیستان و بلوچستان درباره آزادی دستگیرشدگان حوادث اخیر

حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا، رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: باعنایت به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس قوه قضائیه وبررسی های شده و همفکری با هیات اعزامی مقام معظم رهبری به استان قریب ۱۰۰ نفر از دستگیرشدگان حوادث اخیر که دچار هیجانات شده و کمتر مقصر بودند، مورد رافت قرار گرفتند که تعداد  ۴۲ مورد آزاد و بقیه نیز بزودی آزاد می شوند.

او ادامه داد: حوادث اخیر به مردم ما این واقعیت را نشان داد که امنیت و آرامش کشور دشمنانی دارد که از این شرایط بسیار عصبانی هستند و می‌خواهند آن را از بین ببرند.

وی افزود: بصیرت و آگاهی مردم غیور و زمان‌شناسی که همه اقوام و طوایف در استان ما داشتند نقشه‌های دشمنان را بر آب کرد و دشمنان انقلاب و نظام را سرخورده کرد.

حجت الاسلام علی مصطفوی نیا بیان کرد: فضای حقیقی که ما در استان شاهد آن هستیم با فضای مجازی که دشمنان درست می کنند ۱۸۰ درجه با هم فرق دارند.

وی ادامه داد: مردم ما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند از عمق جان نسبت به انقلاب و نظام وفا دارند و بصیرت و آگاهی مردم و همراهی نکردن با نقشه های دشمنان گواه بر این ادعاست.

رئیس کل دادگستری استان افزود: به فرمایش مقام معظم رهبری همه افرادی که در ناآرامی‌های اخیر شرکت کردند، دشمنان نظام نیستند و خیلی‌ها فرزندان این نظام و انقلاب هستند؛ این نگاه در قوه قضاییه و از ناحیه بالاترین مقام قضائی رئیس محترم قوه قضائیه نیز وجود داشت که افرادی که در اثر هیجانات و ناآگاهی‌ها وارد حوادث شده‌اند با عاملان اصلی که از دشمنان نظام خط می‌گیرند، متفاوت هستند و با نگاه دیگری باید با آنها رفتار شود.

او ادامه داد: در حوادث اخیر  قریب به ۷۰۰ نفر دستگیر شدند که با نگاهی که  ۴۰۰ نفر در همان روز اول آزاد شدند و در ادامه تجمعات هم حضور نداشتند.

حجت الاسلام مصطفوی نیا افزود: برای ۳۰۰ نفر پرونده قضائی در استان تشکیل شد و باز هم در تحقیقات اولیه مشخص شد که تعدادی از این افراد هم کم گناه هستند و می توانند مورد رافت نظام و انقلاب قرار بگیرند.

وی ادامه داد:  در بررسی ها و همفکری با هیات اعزامی و همچنین بقیه مقامات استانی و تکمیل تحقیقات پرونده قضائی به این نتیجه رسیدیم که تعدادی که از این افراد مورد رافت نظام قرار بگیرند که قریب به ۱۰۰ نفر مورد رافت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ما کسانی که قصدشان آسیب زدن به اموال عمومی، اموال خصوصی و تعرض به جان و مال مردم باشد و امنیت جامعه را دچار خدشه کنند، ابدا مورد رافت قرار نمی دهیم و با آنها قاطعانه برخورد می کنیم. در همین خصوص برای ۷۰ نفر که عاملان اصلی برهم‌زننده نظم عمومی در استان بوده‌اند، بر اساس اقرارها، اسناد و مدارک  کیفرخواست صادر شده و به زودی با رعایت تمام تشریفات از جمله داشتن و کیل رای آنها صادر می‌شود.

حجت الاسلام مصطفوی نیا از صدور رای ۲۱ نفر از این افراد در محاکم قضائی استان خبر داد./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 53730

ارسال نظر