فعال سیاسی اصلاح طلب: مردم حق دارند اعتماد کافی به سیستم نداشته باشند

اشرف بروجردی گفت: معتقدم که پیگیری مطالبات در یک چنین برهه تاریخی بسیار دیر است، مردم حق دارند اعتماد کافی به سیستم نداشته باشند.

فعال سیاسی اصلاح طلب: مردم حق دارند اعتماد کافی به سیستم نداشته باشند

اشرف بروجردی از مسیر دشوار حاکمیت برای اقناع عمومی گفته است.

بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید:

*سیاست چماق و هویج از سوی تندروهای داخلی باید کنار گذاشته شود.

*مردم اعتراض خود را همچنان ادامه خواهند داد و از خواسته‌های خود کوتاه نمی‌آیند، این حاکمیت است که باید خود را به مردم اثبات کند.

*ادامه این وضعیت برای حاکمیت مخاطره‌آمیز است، ‌چرا که مردم راه خود را شناخته‌اند.

*در گام‌های ابتدایی، مسوولان باید فیلترینگ را پایان دهند و در مرحله بعد، حق اعتراض را به رسمیت بشناسند.

*هنوز مدیرانی در کشور وجود دارند که تصور می‌کنند با فیلترینگ، اخبار واقعی به مردم نمی‌رسد. اما در جهان امروز مردم از طرق مختلف اخبار مورد نظر خود را کسب می‌کنند.

*مردم چگونه می‌توانند قبول کنند که حاکمیت دنبال گفت‌وگو و تعامل است، زمانی که هر روز دانشجویان بیشتری دستگیر شده و اجازه ورود به دانشگاه را پیدا نمی‌کنند.

*اگر این روند ادامه داشته باشد، عذرخواهی نشود، حقوق مردم به رسمیت شناخته نشود، با متخلفان خشونت برخورد نشود و به سایر مطالبات مردم پاسخ داده نشود، این کشتی شناور در تاریخ این کشور روزی غرق می‌شود.

*احکام محاربه‌ای که صادر می‌شود، دستگیری خبرنگاران، معترضان، اقتصاددانان و... بسیار تند است.

*حاکمیت به مردم نیاز دارد، نه مردم. مردم می‌توانند هر ظرف مدیریتی را انتخاب کنند اما حکومت بدون مردم، هیچ‌چیز نیست.

*گفت‌وگو  را باید به سطح جامعه و مردم کوچه و خیابان کشاند. مردم باید اطمینان پیدا کنند که می‌توانند بدون محذوریت امنیتی حرف خود را بزنند بعد هم جواب بگیرند.

 *اخیرا در فرودگاه بین المللی امام خمینی، موبایل شهروندان چک می شود تا ببینند در موبایل مردم چه محتوایی وجود دارد  و به افراد منتقد اجازه خروج داده نمی شود.این روند به یک از هم گسیختگی و گسست بین حاکمیت و مردم می انجامد.

*نوعی تصفیه در دانشگاه ها در حال انجام است.

*باید از سیاستگذاران پرسید، شما که می دانید با احیای برجام بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی جامعه حل می شود، نرخ ارز ثبات پیدا می کند و... چرا این پرونده را حل نمی کنید؟

*اگر متولیان امر به واقع قصد شنیدن صدای مردم و اصلاح امور  را داشته باشند، در اولین گام باید تصمیم و عزم و اراده خود را به صورت عملی نشان دهند.

*من هم معتقدم که پیگیری مطالبات در یک چنین برهه تاریخی بسیار دیر است، مردم حق دارند اعتماد کافی به سیستم نداشته باشند.

منبع: اعتمادآنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 53562

ارسال نظر