نماینده رهبری درباره کشته‌های زاهدان، وضعیت استان و آزادی زندانیان چه گفت؟

اولویت و فوریت این است که استان به شرایط عادی بازگردد

نماینده رهبری درباره کشته‌های زاهدان، وضعیت استان و آزادی زندانیان چه گفت؟

  رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان گفت  اولویت و فوریت این است که استان به شرایط عادی بازگردد

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری امشب در دیدار با جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی زاهدان، اظهار داشت: در مدت اخیر حوادثی در استان سیستان و بلوچستان رخ داد که خاطر رهبر معظم انقلاب را مکدر کرد و پیرو ارائه گزارشات حوادث اخیر محضر رهبر معظم انقلاب، نظر ایشان بر این بود هیئتی به استان اعزام شود که هم سلام رهبری را به مردم استان برسانیم و اندوه و ناراحتی ایشان را از حوادثی که اتفاق افتاده و تدابیر عالی که برای حل مشکلات داشته‌اند و تدابیر تکمیلی را با شخصیت‌های استان و گروه‌های مختلف در میان بگذاریم و از عزیزانی که در این حوادث شهید، جانباخته، جانباز و مجروح شده‌اند دلجویی خواهیم کرد.

اظهارات حاج علی اکبری  در دیدار با جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی زاهدان: 

ما موظف هستیم در جریان این سفر با اقشار و گروه‌های مختلف دیدار کنیم و آنچه مطالب و درد دل و پیشنهاد مردم وجود دارد شنیده شود و نقش ما بیشتر در این سفر شنیدن است و هنوز بلیت برگشت تهیه نکرده‌ایم.

آقا فرموده‌اند که به تفصیل موارد مختلف را بشنویم و جمع‌بندی آن را خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه دهیم و در این راستا آماده هستیم هر نکته‌ای که عزیزان دارند، بشنویم و یا به صورت مکتوب دریافت کنیم.

یکی از برنامه‌های ما در این سفر نشست با علمای اهل سنت است که بخشی انجام شده و بخشی باقی مانده از مطالب آقایان که نیاز است شنیده شود و اعلام شده که ما آمادگی داریم تا بعداً کسی مدعی نشود مطالبی داشتیم و شنیده نشد، اگر هم وقت بیشتری لازم باشد خواهیم شنید.

در دیدار امروز از بخش‌های مختلف جامعه اهل سنت استان حضور داشتند و دیدار با فرد خاصی نبود، به عبارتی طرف ما جمع علمای اهل سنت بودند، لذا از همه آنها به طور دقیق دعوت شده بود، بنابراین مقرر بود ما با جمعی بنشینیم و امام جمعه مسجد مکی زاهدان هم یکی از اعضای این جمع بوده که این نشست مطالب بخشی از این جمع شنیده شد و بخشی به فردا موکول شده است.

در جریان واقعه‌ای که در زاهدان رخ داده عده‌ای کشته شده‌اند که آمارهای مختلفی از آن مطرح است، اما ملاک ما آمار مراجع رسمی است و کسانی که در این حوادث بی‌گناه کشته شده‌اند از نظر رهبر معظم انقلاب شهید هستند که این موضوع هم مراجع مشخصی دارد که معین کند چه کسی در آن میدان بی‌گناه کشته شده و کسی گناهکار بوده است.

در این ماجراها کسانی تعدی کردند که با آنها قاطع برخورد می‌شود و رسیدگی قضایی خواهد شد و از هر طرف فردی مرتکب ظلم و جنایت شده با او برخورد خواهد شد. کسانی دستگیر شده‌اند که باید مسیر قضایی را طی کنند و کسانی هم هستند که ارتکابشان جدی نبوده که در بازداشت هستند و اینها با نظر رهبر معظم انقلاب عفو و آزاد خواهند شد.

در فرآیند این اتفاقات هم خیلی از عزیزان ما در انتظامی و بخش‌های امنیتی زحمات قابل توجهی کشیدند و دفتر نماینده ولی‌فقیه تدابیر ویژه‌ای داشت که با مجموعه این اقدامات جلوی بسیاری از حوادث و تلخی بیشتر گرفته شد. نکته‌هایی هم مطرح شده که ترک فعل‌ها و قصورهایی بوده که به صورت کارشناسانه بررسی و رسیدگی خواهد شد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 53400

ارسال نظر