باهنر: گشت ارشاد تعطیل نمی شود

باهنر گفت: اما این که آیا ارشاد امر به معروف و نهی از منکر در زمینه حجاب کلا منتفی می شود، من می گویم خیر. آیا جنس آن عوض می شود؟ می گویم بله.

باهنر: گشت ارشاد تعطیل نمی شود

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه مهندسین گفت: خبر مستند دارم حدود شش ماه قبل، شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه گذاشتند و ابلاغ کردند مبنی بر این که در برخورد با بی حجابی، برخورد فیزیکی نباید انجام شود.

محمدرضا باهنر با تاکید بر اینکه من نمی گویم گشت ارشاد جمع، یا امر به معروف و نهی از منکر تعطیل می شود، بلکه می گویم جنس آن عوض می شود گفت: وضعیت ارشاد به شیوه های اقناعی تغییر می یابد و استفاده فیزیکی و سخت افزاری از گشت ارشاد دیگر نخواهیم داشت. البته احتمال دارد کسی سوال کند حد و مرز این که هر کسی هر گونه مایل بود حجاب داشته باشد، چیست؟ اما آیا فقط روسری است و یا اگر پاچه های شلوار یواش یواش کوتاه تر شد و اگر مثلا آستین ها هم بالاتر رفت، ته اینها کجاست؟ پاسخ به این سوالات به مسایل نرم افزاری برمی گردد که باید دائم روی آن بحث شده و کار اقناعی صورت بگیرد. اما این که آیا ارشاد امر به معروف و نهی از منکر در زمینه حجاب کلا منتفی می شود، من می گویم خیر. آیا جنس آن عوض می شود؟ می گویم بله.

 

منبع: همشهری

دیگر رسانه ها

کدخبر: 53219

ارسال نظر