درخواست وزیر خارجه از دولت جدید سوئد

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و "توبیاس بیلستروم" وزیر امور خارجه سوئد به صورت تلفنی گفت و گو و در خصوص مسائل مورد علاقه دوجانبه و بین المللی تبادل نظر کردند.

درخواست وزیر خارجه  از دولت جدید سوئد

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و "توبیاس بیلستروم" وزیر امور خارجه سوئد به صورت تلفنی گفت و گو و در خصوص مسائل مورد علاقه دوجانبه و بین المللی تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک انتصاب آقای توبیاس بیلستروم به عنوان وزیر خارجه جدید سوئد، به سوابق خوب روابط و همکاری‌های قدیمی دو کشور اشاره کرد و خواستار تقویت مناسبات دو جانبه با نگاهی روشن به آینده توأم با عملگرایی دو دولت شد.

امیرعبداللهیان افزود: در سال ها اخیر برخی موضوعات، روابط دو کشور را تحت تاثیر قرار داده که عمدتا در نتیجه تحرکات و اقدامات منفی طرف سوم بوده است.

رئیس دیپلماسی کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از گفتگو و همکاری با اتحادیه اروپا استقبال کرده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مسائل کنسولی دو جانبه و بویژه پرونده سیاسی شده حمید نوری و تلاش های گروهک تروریستی  منافقین در پیشبرد این پرونده که به روابط دوجانبه و دیرینه دو کشور آسیب وارد کرده، اشاره نمود و از دولت جدید سوئد خواستار آزادی این شهروند بی گناه ایرانی شد.

امیر عبداللهیان در پایان انتخاب سوئد به عنوان رئیس بعدی شورای اتحادیه اروپا را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه سوئد نیز به روابط خوب و دیرینه دو کشور با بیش از چهارصد سال همکاری و تعامل اشاره کرد.

وزیر خارجه سوئد در ادامه نسبت به تاثیر منفی پرونده حمید نوری بر روابط دیرینه و خوب دو کشور ابراز تأسف کرد و گفت: من به صورت جدی بر روی این مسئله کار خواهم کرد. وی همچنین خواستار افزایش همکاری جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل پرونده چند تبعه سوئدی شد و بار دیگر بر عزم دولتش بر گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 52853

ارسال نظر