اظهارات طائب در دانشگاه فرهنگیان درباره اینترنت و حوادث اخیر

طائب گفت: از طرفی آن‌ها تلاش می‌کنند تا از طریق شبکه‌سازی‌های رسانه‌ای خود سبک زندگی لذت‌گرای غربی را در میان جوانان ما جا بیندازند و با تولید هیجان از طریق بازی‌های رایانه‌ای این هیجانات را به خشونت علیه نظام تبدیل کرده و بعد با معرفی لیدر‌های داخلی ایجاد اغتشاش کنند.

اظهارات طائب در دانشگاه فرهنگیان درباره اینترنت و حوادث اخیر

مشاور عالی فرمانده کل سپاه مهار قدرت منطقه‌ای و جهانی انقلاب اسلامی را هدف راهبردی آمریکایی‌ها دانست و گفت: آن‌ها برای تحقق این هدف خود ۵ راهبرد را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب در همایش معلم پایه‌ریز تمدین نوین اسلامی که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در سند امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۲۱ فعالیت‌های ایران و کره‌شمالی به عنوان یکی از چالش‌های بزرگ آمریکا در کنار ظهور دولت‌های تجدیدنظرطلب در نظم جهانی یعنی چین و روسیه عنوان شده است. سومین چالش بزرگ عنوان‌شده توسط آمریکایی‌ها ظهور گروه‌های بین‌المللی تروریستی بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ما در چارچوب تأمین امنیت و منافع ملی تعامل گسترده‌ای با چین و روسیه برقرار کردیم و یک جبهه در مقابل آمریکایی‌ها شکل دادیم، آن‌ها عنوان می‌کنند که ایران نقش بزرگی در ایجاد ۳ چالش امنیتی بزرگ پیش روی آمریکا دارد.

طائب با بیان اینکه تقویت اسرائیل و ارزان‌سازی نفت خاورمیانه ۲ اولویت آمریکایی‌های در منطقه است، ادامه داد: نتانیاهو بار‌ها گفته که اگر آمریکایی‌ها حمایت خود از اسرائیل قطع کنند، این رژیم سقوط کرده و نمی‌تواند هشتادمین سال تاسیس خود را ببیند. آمریکایی‌ها در سند ۲۰۲۲ امنیت ملی خود، ایران را مهمترین عامل تضعیف نظام لبیرال‌دموکراسی غربی و برپاکننده یک مدل حکمرانی نوین عنوان کرده‌اند و به همین خاطر دولت جو بایدن در زمان خود باید با چالش ایران مقابله کند.

وی مهار قدرت منطقه‌ای و جهانی انقلاب اسلامی را هدف راهبردی آمریکایی‌ها دانست و تصریح کرد: آمریکایی‌ها برای تحقق این هدف خود ۵ راهبرد بی‌ثبات‌سازی کشور‌های عضو جبهه مقاومت اسلامی، اجماع‌سازی جهانی علیه ایران، فشار از طریق حقوق بشر، معتبرسازی تهدید نظامی از سوی ایران و در نهایت ایجاد اغتشاشات در داخل کشور را دنبال می‌کنند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود هویت‌زدایی را یکی از محور‌های تلاش دشمن برای مهار انقلاب بیان کرد و گفت: دشمنان تلاش می‌کنند با روش‌هایی مثل شبهه‌افکنی، ایجاد نفرت و کینه بین اقوام و ایجاد نافرمانی در گروه‌های اجتماعی تقابل امنیتی، اجتماعی و سیاسی بین مردم و نظام ایجاد کرده و با ایجاد هرج و مرج به هدف خود برای هویت‌زدایی برسند.

طائب افزود: از طرفی آن‌ها تلاش می‌کنند تا از طریق شبکه‌سازی‌های رسانه‌ای خود سبک زندگی لذت‌گرای غربی را در میان جوانان ما جا بیندازند و با تولید هیجان از طریق بازی‌های رایانه‌ای این هیجانات را به خشونت علیه نظام تبدیل کرده و بعد با معرفی لیدر‌های داخلی ایجاد اغتشاش کنند. برای مقابله با این راهبرد‌های آمریکا باید فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در آموزش و پرورش را تقویت کرده و جواب شبهات را بدهیم.

وی ادامه داد: در جنگ رسانه‌ای بین ما و جریان استکبار اینترنت همانند موشک و شبکه‌های ماهواره همانند توپخانه عمل می‌کنند و آمریکایی‌ها می‌خواهند موشک‌ها و توپخانه‌های رسانه‌ای را انحصاری در اختیار بگیرند. اینترنت ابزاری است که می‌تواند کیفیت زندگی را بالا ببرد، اما اگر در دست دشمن باشد، تبدیل به یک تهدید مخرب می‌شود.

طائب تصریح کرد: برای مقابله با این جنگ ترکیبی باید اقتصاد را درست کنیم و رفع فقر، فساد و تبعیض در دوره جدید تحقق پیدا کند. اگر اقتصاد درست شود، فرهنگ هم اصلاح می‌شود و با اصلاح فرهنگ می‌توانیم یک آموزش و پرورش قوی داشته باشیم که جامعه را به سمت سعادت ببرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم در این همایش با بیان اینکه قزوین در حوزه آموزش حضوری کمترین چالش را داشته است، گفت: شاهد بودیم که بعد از شکست دشمنان در به صحنه آوردن مردم در اغتشاشات اخیر آن‌ها تلاش کردند تا دانش‌آموزان را تهییج کرده و آن‌ها را مقابل انقلاب قرار دهند که در این حوزه هم توفیقی نداشتند.

نقی سیاهکالی مرادی با اشاره به وجود ۱۶۷۰ مدرسه در استان قزوین افزود: از این تعداد مدارسی که تا حدودی برای مسئله‌ساز شدند، کمتر از انگشتان یک‌دست بودند و با کمترین مشکل در حوزه موضوعات آموزشی و تربیتی روبه‌رو شدیم که نشان می‌دهد معلمان و کادر آموزشی مدارس ما افرادی دلسوز و متعهد محسوب می‌شوند.

وی با ذکر اینکه در حوادث اخیر دشمنان دانش‌آموزان و معلمان ما را بهتر شناختند، گفت: اعتقاد داریم که در حوادث اخیر خود دشمنان بیشتر ضربه خوردند و امروز به واسطه این حوادث انگیزه کار در آموزش و پرورش بیشتر شده و همه معلمان و مدیران ما با انرژی بیشتری کار می‌کنند و در صدد جبران ضعف‌ها و کاستی‌ها هستند.

سیاهکالی مرادی با اشاره به شکل‌گیری قرارگاه جهاد تبیین در ۲ ماه اخیر اضافه کرد: در این مدت نشست‌های تبیینی مختلف برای دانش‌آموزان در همه مناطق استان قزوین برگزار شده و مدرسان حوزه تبیین ما به سؤالات و دغدغه‌های دانش‌آموزان پاسخ دادند.

سیاهکالی مرادی یادآور شد: آمریکایی‌ها می‌خواهند از طریق عوامل داخلی خود به جمهوری اسلامی ایران آسیب وارد کنند و به همین خاطر معلمان و والدین باید بیشتر از گذشته نقش‌آفرینی کرده و در جهت روشنگری بین دانش‌آموزان قدم بردارند./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 52639

ارسال نظر