واکنش معاون رئیسی به شعارهای دانشجویان معترض و پیشنهاد رفراندوم

معاون رئیس جمهور در ادامه شعار دانشجویان مبنی بر آزادی افزود: ما تنها نظامی هستیم که براساس رفراندوم بنا شد و هیچ نظامی تاکنون آرای مردمی نداشت.

واکنش معاون رئیسی به شعارهای دانشجویان معترض و پیشنهاد رفراندوم

سیدمحمد حسینی روز سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس که حین سخنرانی با شعار دانشجویان مواجه شد، اظهار داشت: ما آمده ایم تا حرف های شما را بشنویم و با شعار آزادی موجب دیکتاتوری نشوید و با آزادی بیان مقابله نکنید.

معاون رییس جمهور گفت: در دوران اختناق، دیکتاتوری و استبداد، نظام شاهنشاهی با حمایت آمریکا در کشور حاکم بود و در همین ایام لایحه ای تصویب شد که امام خمینی (ره) نسبت به تحقیر ایرانیان در این لایحه اعتراض کرد و همین موجب تبعید امام شد.

وی در ادامه شعار دانشجویان مبنی بر آزادی افزود: ما تنها نظامی هستیم که براساس رفراندوم بنا شد و هیچ نظامی تاکنون آرای مردمی نداشت.

حسینی از دانشجویان دعوت کرد که «کارنامه منافقان را بررسی کنند» و افزود: اینها در سال ۶۰ اعلام جنگ مسلحانه کردند و ۱۷ هزار نفر در کشور قربانی ترور این گروهک تروریستی شدند که همه با حمایت آمریکا بود.

وی تاکید کرد: با وجود خویشتن داری، کسی که وحشیانه بسیجی را می کشد، باید برخورد کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر اینکه «رفراندوم باید روی موضوعات خاص باشد نه اصل نظام» ادامه داد: مردم امسال ۱۳ آبان احساس خطر کردند و همه وارد صحنه شدند؛ نه اینکه ۱۰ نفر اتوبان کرج را ببندند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: اتفاقاتی که در برخی دانشگاهها افتاد و این فحش های رکیکی که داده شد، زیبنده محیط دانشگاهی نیست.

کرسی آزاد اندیشی «جمهوری اسلامی؛ آزادی و حق اعتراض» با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور در دانشگاه تربیت مدرس در حال برگزاری است.

در ادامه این نشست، از دانشجویان خواسته شد تا سوالات خود را از معاون رییس جمهور مطرح کنند.

منبع: نامه نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 52143

ارسال نظر