آخرین خبر از وضعیت سلامتی مجروحان حادثه تروریستی شاهچراغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اقدامات اجرایی شده پس از وقوع حادثه تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ(ع) توسط این دانشگاه را عملیات اثرگذار پدافندی دانست و یادآور شد که هم‌اینک هفت مجروح در بیمارستان بستری هستند.

آخرین خبر از وضعیت سلامتی مجروحان حادثه تروریستی شاهچراغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اقدامات اجرایی شده پس از وقوع حادثه تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ(ع) توسط این دانشگاه را عملیات اثرگذار پدافندی دانست و یادآور شد که هم‌اینک هفت مجروح در بیمارستان بستری هستند.

به گزارش عرشه آنلاین، دکتر سید وحید حسینی سه‌شنبه ۱۰ آبان در نشست پدافند زیستی استان فارس، بر اهمیت نگاه پیشگیرانه در این حوزه تاکید و اضافه کرد: در حوزه سلامت همواره تقدم امر پیشگیری بر درمان مورد توجه بوده و باید در حوزه پدافندی نیز پیاده سازی شود.

او توجه به حوزه پدافند غیر عامل را گامی موثر در راستای افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری و تداوم فعالیت های ضروری برشمرد و با اشاره به تهدیدات زیستی و بیماری های نوظهور و تاثیر بیماری های واگیر به ویژه در چند سال اخیر، گفت: همه گیری کرونا که در مدت کوتاهی توانست سراسر دنیا را درگیر کرده و موجب ابتلا و جان باختن بسیاری از افراد شود، نمونه‌ای از این تهدیدات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مداخلاتی که انسان خود آگاهانه و نا خود آگاهانه در طبیعت ایجاد کرده موجب افزایش و پیدایش بسیاری از عوامل خطرساز شده است، بر اهمیت موضوع پیشگیری و مقابله با تهدیدات زیستی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تحقق اهداف پدافند غیرعامل، نیازمند وحدت کامل و نگاه مشترک سازمانی در جامعه است، خاطرنشان کرد که این مهم با اولویت بخشیدن به پدافند غیرعامل در همه سطوح و بخش‌ها امکانپذیر است.

حسینی همچنین با تسلیت شهادت شماری از هموطنان در حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع)، به اقدامات فوری و اثرگذار پدافندی که از سوی مجموعه سلامت در این حادثه انجام شد اشاره و اضافه کرد: با وجود جراحت ها و آسیب های شدیدی که در مجروحان این حادثه وجود داشت، اما تا کنون مورد جدیدی به شهدا اضافه نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: هم اکنون ۷ مجروح این حادثه در بیمارستان های دانشگاه بستری و در حال دریافت خدمات تخصصی درمانی هستند.

اهمیت افزایش آگاهی عمومی از ماموریت های پدافند غیر عامل برای رفع تهدیدهای حوزه سلامت، با استفاده از تحقیقات دانش بنیان

نشست پدافند زیستی استان فارس با هدف آشنایی مسوولان و مردم با ماموریت های پدافند غیر عامل و استفاده از تحقیقات دانش بنیان برای رفع تهدیدها، با محوریت حوزه سلامت برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس نیز ضمن تسلیت حادثه تروریستی حمله به حرم حضرت شاهچراغ (ع)، بر اهمیت اقدامات پدافند غیرعامل در حفظ سلامت، امنیت و ثبات جامعه تاکید کرد.

دکتر محمد جباریان با نکوداشت هفته پدافند غیرعامل که با هدف تبیین دستاوردها و آگاه سازی و آماده سازی مردم در زمینه اهمیت پدافند غیر عامل نامگذاری شده است، افزود: باید در حفظ منابع زیستی و طبیعی و تامین امنیت جامعه، آمادگی لازم برای مواجهه با هرگونه تهدید به ویژه در زمینه عوامل زیستی فراهم شود.

او با تاکید بر اهمیت ایجاد این آمادگی در سازمان ها و دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه سلامت گفت: باید تلاش کنیم تا نگاه به موضوع و عوامل پدافند غیرعامل، نگاه دانش بنیان باشد.

دکتر محمدجواد مرادیان؛ مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در مورد شناخت تهدیدات ویژه بخش سلامت و الزامات پدافند غیر عامل در نظام سلامت، توضیحاتی ارایه داد.

مهدی فرجی کارشناس مسئول پدافند غیر عامل دانشگاه نیز دیگر عضو این برنامه‌ بود که یکی از اهداف اصلی برگزاری این برنامه را آشنایی مدیران، شاغلان، کارکنان و مردم با ماموریت های پدافند غیر عامل و استفاده از تحقیقات دانش بنیان برای رفع تهدید ها به ویژه در حوزه سلامت عنوان کرد./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 50563

ارسال نظر