مشاور حسن روحانی پاسخ کیهان را داد

مشاور سیاسی حسن روحانی نوشت: مردم لبنان باید صمیمانه قدردانِ تلاش‌های افراطیون ایران برای «تأمین منافع ملی» لبنان و ترسیم خطوط دریایی آن کشور با همسایه‌شان باشند؛ آن هم درحالی که اینان هنوز نتوانسته‌اند مشکلات مرز آبی خود با همسایگانی، چون عراق وکویت را حل نمایند!

مشاور حسن روحانی پاسخ کیهان را داد

حمید ابوطالبی، مشاور سیاسی رییس‌جمهور سابق با انتشار توئیتی نسبت به یادداشت روزنامه کیهان انتقاد کرد.

حمید ابوطالبی نوشت: این دومین پاسخ کیهان درمدت سه‌هفته به توییت‌ها در این صفحه‌ی مجازی است؛ هرچند واقعا نمیدانم آن رابه حساب پاسخگو شدن افراطیون در ایران بگذارم و یا تأثیر این نوشته‌ها؟ ولی با خوشحالی مایلم آن‌ها را برآمده از احساس نگرانی شدیدشان، پس از یک‌دست شدن حکومت، و ضرورت پاسخگویی به مردم تلقی کنم!

لذا بدون نقد نوشته کیهان، چندنکته را ذکر می‌نمایم:

مردم لبنان باید صمیمانه قدردانِ تلاش‌های افراطیون ایران برای «تأمین منافع ملی» لبنان و ترسیم خطوط دریایی آن کشور با همسایه‌شان باشند؛ آن هم درحالی که اینان هنوز نتوانسته‌اند مشکلات مرز آبی خود با همسایگانی، چون عراق وکویت را حل نمایند!

اسرائیل هم باید صمیمانه از تلاش‌های افراطیون ما برای «تأمین منافع ملی» اش قدردانی نماید؛ این که هم مرز‌های دریایی‌اش تثبیت شد، و هم سبب گردید تا آماده باش نظامی‌اش را کاهش دهد؛ البته کاری به قدرت بالای افراطیون ایران، در ایجاد نفوذ اسرائیل و روابط عالی‌اش با اکثر همسایگان ایران ندارم!

اما تنها پرسش من این است که چرا افراطیونی که دارای چنین قدرت لایزالی میباشند، فقط مایلند با دلسوزی، «منافع ملی» و پیروزی دیگران را تأمین کنند! و چرا با چهل سال «میدان داری»، هیچ یک از اقداماتشان منجر به تأمین «منافع ملی ایران»، چون ترسیم مرز دریایی و یا تثبیت حق‌السهم آبی در شرق و…نشده است؟

دیگر رسانه ها

کدخبر: 50161

ارسال نظر