واکنش استانداری خراسان رضوی به خبری درباره انجام عملیات انتقام جویانه در خاک افغانستان

فارس نوشت: مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: هرگونه تنش مرزی با منافع ۲ ملت ایران و افغانستان علاوه بر اینکه در تضاد است مخالف مصالح این کشورها در توسعه مراودات تجاری و اقتصادی است.

واکنش استانداری خراسان رضوی به خبری درباره انجام عملیات انتقام جویانه در خاک افغانستان

محمدرضا دبیری با اشاره به اینکه روز گذشته جمعه ششم آبان ماه برخی رسانه ها خبری در خصوص مداخله ارتش جمهوری اسلامی در عمق خاک افغانستان و انجام عملیات انتقام جویانه در پاسخ به شهادت سرباز ارتش در محور مرزی تایباد، منتشر کردند، افزود: گزارش برخی رسانه ها در خصوص وقایع امنیتی بامداد جمعه در هرات افغانستان متاثر از مسائل امنیتی افغانستان بوده و نیروهای ارتش جمهوری اسلامی در آن هیچ نقشی نداشته اند.

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران و ملت افغانستان از پیشینه روابط خوبی در حوزه مسائل تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، تجاری و اقتصادی برخوردار بوده اند و در هر شرایطی حتی با تغییر دولتها و حاکمیتها این روابط تاکنون حفظ و ارتقا داده شده و بر رعایت حسن همجواری تاکید دارند.

وی یادآور شد: در شرایط موجود فضای امنیتی مناسبی در مرزهای ۲ کشور حاکم است و از طریق مرز دوغارون در شهرستان تایباد امور تجاری و تبادل کالا به نحو مطلوب در هماهنگی با مسوولان اقتصادی و گمرکی کشور افغانستان انجام می شود.

دبیری فضای امنیت پایدار در مرزها را فرصت مغتنمی برای ۲ ملت ایران و افغانستان دانست و تاکید کرد: این ۲ کشور مصمم هستند زمینه تسهیل و توسعه مراودات تجاری و اقتصادی در مرز را فراهم آورند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در تعامل و هماهنگی ۲ جانبه و با رعایت حسن همجواری و عمل به قوانین بین المللی هیچگاه اجازه نخواهند داد افراد و یا گروه های سیاسی مغرض با فضا سازی مسموم رسانه ای، امنیت مرزهای کشور را به مخاطره بیندازند.

گفتنی است؛ تا قبل از شیوع کرونا، سالانه ۱.۵ میلیارد دلار صادرات، سه میلیارد دلار ترانزیت خروجی و ۲۰ میلیون دلار واردات از طریق مرز دوغارون بین ایران و افغانستان انجام می‌شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 49955

ارسال نظر