روایتی از ناآرامی‌های امروز مهاباد | فیلم

ایرنا خبرگزاری رسمی کشور در گزارشی نوشت مرگ مشکوک یک جوان مهابادی در ناآرامی‌های چهارشنبه شب مستمسکی شد تا عده‌ای روز پنجشنبه جو این شهر را ملتهب کنند.

روایتی از ناآرامی‌های امروز مهاباد | فیلم

ایرنا خبرگزاری رسمی کشور در گزارشی نوشت  مرگ مشکوک یک جوان مهابادی در ناآرامی‌های چهارشنبه شب مستمسکی شد تا عده‌ای  روز پنجشنبه جو این شهر را ملتهب کنند.

 به دنبال برگزاری مراسم تشییع پیکر یک جوان مهابادی که گفته می‌شود در ناآرامی‌های شامگاه چهارشنبه این شهر به صورت مشکوک جان باخته بود، عده‌ای اغتشاشگر از احساسات مردم شرکت کننده در این مراسم سو استفاده کرده و جو شهر را بر هم زدند.

بیشتر بخوانید: کشته شدن یک جوان در مهاباد | توضیح رسمی دادگستری | روایتی از تشییع اسماعیل مولودی

ایرنا نوشت: اغتشاشگران پس از برگزاری مراسم تشییع، مردم را به سمت فرمانداری و ایجاد تجمع در این محل تشویق کردند.  آشوبگران همچنین در مسیر منتهی به فرمانداری مهاباد اقدام به تخریب اموال عمومی کردند که منجر به شکسته شدن شیشه‌های مراکزی چون بانکهای کشاورزی و سپه، اداره مالیات، ثبت احوال و کمیته امداد شد.اغتشاشگران با سر دادن شعارهای ساختار شکن قصد ورود به فرمانداری را داشتند که با دخالت نیروی انتظامی از محل متفرق شدند.

آنها همچنین  با حرکت به سمت کلانتری ۱۱ شعارهای ساختارشکن سردادند که با ورود نیروی انتظامی متفرق شدند.گزارش خبرنگاران ایرنا حاکی است تصرف کلانتری توسط اغتشاشگران که در شبکه های مجازی منتشر شد صحت ندارد.

 مشاهدات خبرنگار ایرنا حاکیست  معترضان با پرتاب سنگ، آتش زدن سطل آشغال و مسدود کردن مسیر  مانع تردد خودروهای شهروندان شدند.

شهر مهاباد هم  اکنون آرام است و پلیس اوضاع را تحت کنترل دارد.

 اغتشاشگران  امروز ضمن سردادن شعارهای ساختارشکنانه، ایجاد مانع برای کسب و کار مغازه داران، اقدام به درگیری با پلیس و تحریب اموال عمومی کردند.

تجمعات عناصر آشوبگر و انجام اقدامات تخریبی به ویژه مسدود کردن معابر و آتش زدن اموال عمومی منجر به توقف فعالیت کسبه و بازاریان در این شهر شد و برخی مغازه داران برای مصون ماندن از تعرضات عناصر آشوبگر اقدام به بستن مغازه هایشان کردند.

در حال حاضر  بازار و مغازه‌های سطح شهر مهاباد به دنبال این نا آرامی‌ها تعطیل شده و شهر در آرامش است.

گزارش میدانی خبرنگاران ایرنا حاکی‌است که  اغلب خبرها و فیلم‌هایی که رسانه های معاند مبنی بر سقوط کردن شهر و آشوب و ... منتشر شده کذب و یک دروغ پردازی  است.

همچنین بر پایه این گزارش جز تعدادی اغتشاشگر که به تحریک  رسانه های معاند به میدان آمده بودند، بدنه اصلی مردم آنها را همراهی نکردند.

شهر کاملا آرام و زندگی در شهر روال عادی دارد و نیروهای آتش نشانی و امدادی مشغول پاکسازی شهر از آتش سوزی سطل‌های زباله هستند.

فرماندار مهاباد: شهر آرام است و هیچ مشکلی وجود ندارد

فرماندار مهاباد با اشاره به وجود برخی ناآرامی‌ها در این شهر گفت: در حال حاضر، شهر آرام است و مشکلی خاصی هم وجود ندارد.

امیر قادری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: صبح امروز تعدادی از اغتشاشگران در این شهر تجمع غیرقانونی برگزار کرده و شیشه برخی دستگاه‌های خدمات رسان دولتی را شکسته و به تعدادی از بانک‌ها و مغازه‌های مردم آسیب رسانده و آنها را آتش زده و تخریب کردند. هم اکنون با همکاری مردم و نیروهای پلیس امنیت، شهر آرام شده و هیچ مشکلی وجود ندارد. شایعاتی که در مورد اینکه معترضان فرمانداری این شهر را تصرف کرده‌اند، صحت ندارد ضمن اینکه اغتشاش تمام شده است.

فرماندار مهاباد، مردم را به آرامش دعوت کرده و گفت: در این اغتشاش ها، کسی زخمی یا فوت نشده است.

تشکیل پرونده قضایی برای رسیدگی به موضوع قتل یک جوان در مهاباد

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان نیز درباره علت کشته شدن یک جوان در شهرستان مهاباد اظهار کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده این فرد با گلوله جنگی کشته شده و جسد وی را از محلی پیدا کردند که کانون تجمعات و اغتشاشات نبوده و ماموران نیز به هیچ وجه از اسلحه جنگی استفاده نمی کنند. روز گذشته در چند نقطه شهرستان مهاباد تجمع و اغتشاش صورت گرفت اما هیچ گلوله ای شلیک نشده است. جسد این فرد را یک پزشک و چند نفر از آشنایان وی به بیمارستان مهاباد منتقل کردند و پزشکی قانونی نیز جسد را معاینه کرده است.

عتباتی گفت: با توجه به شکایت اولیای دم مبنی بر قتل عمد و طی شدن مراسم تشییع و تدفین این فرد، پرونده قضایی برای بررسی این موضوع تشکیل شده است. تحقیقات برای شناسایی ضارب آغاز شده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 49528

ارسال نظر