جامعه پزشکی را هم عصبانی کردند!

آنان به درستی تصور می‌کنند که نه‌تنها در انجام امور حرفه‌ای خود از سوی ساختار سیاسی، تحویل گرفته نمی‌شوند و مشارکتی ندارند، بلکه دستگاه‌های تبلیغاتی رسمی چون صداوسیما علیه آنان هستند.

جامعه پزشکی را هم عصبانی کردند!

روزنامه هم‌میهن در سرمقاله خود نوشت: پزشکان به علل گوناگونی جزو اقشار محافظه‌کار جامعه هستند. پس چه شده است که یک باره آنان نیز چون جوانان خروشان شده‌اند و برای جلوگیری از تجمع‌شان نیروی ویژه وارد می‌شود و کل برنامه آنان در عمل لغو و به درگیری منجر می‌شود

به نظر می‌رسد که این گروه که نخبه‌ترین گروه حرفه‌ای در ایران هستند و به لحاظ توانایی‌ها از گروه‌های مشابه در کشورهای دیگر کم ندارند، طی این سال‌ها کم‌وبیش مورد تحقیر قرار گرفته اند. 

آنان به درستی تصور می‌کنند که نه‌تنها در انجام امور حرفه‌ای خود از سوی ساختار سیاسی، تحویل گرفته نمی‌شوند و مشارکتی ندارند، بلکه دستگاه‌های تبلیغاتی رسمی چون صداوسیما علیه آنان هستند. از سوی دیگر به‌صورت رسمی دانش پزشکی را با عناوین نامفهوم و غیرعلمی و حتی در مواردی ضدعلمی، چون طب ملی و سنتی و اسلامی، به سخره گرفته‌اند و حتی پیشنهاد درمان بیماران از جانب طلاب را می‌دهند که نشانگر عمق بیگانگی متولیان امر نسبت به دانش روز است.

پزشکان که روزی سرآمد معتبرترین و مورد اعتمادترین اقشار حرفه‌ای نزد مردم بودند اکنون در وضعیتی هستند که حس می‌کنند برای مدت‌های زیادی تحقیر شده‌اند و چون در مدتی‌ قادر نبودند واکنش نشان دهند اکنون جبران می‌کنند و با صدایی فراتر از آنچه که از آنان انتظار می‌رود سخن می‌گویند. نمونه‌اش در سازمان نظام پزشکی مشهد بود.

این وضعیت منحصر به پزشکان نیست، تقریبا بیشتر اقشار و گروه‌های اجتماعی و حرفه‌ای کم‌وبیش دچار چنین وضعیتی بوده‌اند و به همین دلیل اگر مطالبات متعارف و قانونی آنان پذیرفته و انجام شود، موضوع حل خواهد شد، در غیر این صورت این چرخه تکرار می‌شود و دود آن به چشم همگان خواهد رفت.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 49485

ارسال نظر