واکنش امریکا به تجمع اعتراضی ایرانیان در برلین

راب مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در حساب کاربری خود در توئیتر به تجمع گروهی از ایرانیان در برلین پایتخت آلمان واکنش نشان داد.

واکنش امریکا به تجمع اعتراضی ایرانیان در برلین

راب مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران شامگاه شنبه در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به تجمع گروهی از ایرانیان در برلین پایتخت آلمان اشاره و ادعا کرد که شرکت‌کنندگان در این تجمع از مردم ایران حمایت کرده‌اند.

وی در پیام خود مدعی شد: تظاهرکنندگان در واشنگتن و شهرهای اطراف جهان حمایت خود را از مردم ایران اعلام کردند، مردمی که به‌طور مسالمت‌آمیز تظاهرات می‌کنند تا دولتشان به حقوق بشر و کرامت آنها احترام بگذارد

مقامات آمریکایی پیش از این نیز در طول هفته‌های گذشته با دخالت در امور داخلی ایران از ناآرامی‌ها در کشورمان حمایت و مردم به خشونت علیه نیروهای امنیتی تشویق کرده‌اند. این در حالی است که آنها با ادعای حمایت از حقوق مردم ایران کماکان به تحریم‌های ظالمانه خود علیه ایران ادامه می‌دهند.

برخی مقامات آمریکا حتی به‌طور صریح اعلام کرده‌اند که در حال حاضر تمرکز آنها روی مذاکرات هسته‌ای با ایران قرار ندارد و آنها روی ناآرامی‌های اخیر در ایران متمرکز هستند.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات شورای امنیت ملی آمریکا روز پنج‌شنبه گذشته با تاکید بر اینکه آمریکا به دنبال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران است، گفت که تمرکز فعلی واشنگتن روی دیپلماسی و مذاکرات هسته‌ای با ایران نیست.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 48516

ارسال نظر