رئیسی: افسران دورزدن تحریم‌ داریم

رئیس‌جمهور با طرح این سوال که چرا امروز صنایع هسته‌ای و نظامی به نقطه‌ای رسیده که در منطقه و جهان حرف داریم؟ بیان کرد: انسان‌های با اراده‌ای بودند که گویی در میدان نبرد هستند و تلاش کردند. دشمنان نمی‌خواهند ایران دست برتر را داشته باشد.

رئیسی: افسران دورزدن تحریم‌ داریم

 رئیس‌جمهور گفت: دیروز در صنعت نظامی گرفتار سیم خاردار بودیم، اما امروز در نیویورک و سمرقند یکی از خواسته‌هایشان این است که یکی از صنایع‌ نظامی‌مان را به آن‌ها بفروشیم، می‌گویند ما شنیده‌ایم که صنایع نظامی شما پیشرفته‌ است و با بقیه کشورها فرق دارد.

 آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان در مراسم روز ملی صادرات که در سالن اجلاس سران برگزار شد، در سخنانی بیان کرد: امروز علی‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها شاهد رشد صادرات کشور هستیم. ۴۰ درصد رشد صادرات و ۱۳ درصد رشد صادرات غیرنفتی نشان از عزم صادرکنندگان و فعالان اقتصادی است که می‌خواهند صادرات در کشور رشد پیدا کند.

وی تاکید کرد: بهتر از هر کس و بیشتر از هر نظر، نظرات و دیدگاه‌های صادرکنندگان قابل توجه است.کارگروه‌هایی که برای رشد صادرات و رفع موانع پیش‌روی صادرکنندگان فعالیت می‌کنند باید به نگاه‌ها و نظرات صادرکنندگان بیش از دیگران توجه کنند؛ چون آن‌ها میدان‌دار این عرصه هستند.

رئیسی با بیان اینکه بدون تردید صادرات لازمه‌ی تولیدِ قابل توجه است، گفت: تمام توان باید برای رشد تولید باشد. دانشگاه باید در کنار معدن، صنعت و کشاورزی قرار بگیرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی کشور شدنی است و شعار نیست، عنوان کرد: زیربناها در کشور وجود دارد. مردان و زنان فعالی در عرصه تولید حضور دارند. موانع باید از پیش‌روی برداشته شود.

  وی خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی دشمن را عصبانی کرده است. تحریم‌ها برای این است که کشور رشد و صادرات نداشته باشد. مولد نباشد و مصرف‌کننده باشد. وقتی اراده می‌کنیم که تولیدکننده باشیم، دشمن عصبانی می‌شود. در نتیجه آشوب و بلوا به پا می‌کند. رسماً هم می‌گویند و عمل هم می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند دستی ایجاد کنند تا کالای ایرانی بازار نداشته باشد؛ این جنگ اراده‌هاست. ما امروز با جنگ‌ اراده‌ها روبرو هستیم. یک اراده‌ای نمی‌خواهد مردم ایران رشد کند. ما در عرصه‌های مختلفی با اراده وارد شدیم و موفق شدیم. ما نشان دادیم که متوقف نمی‌شویم.

رئیسی اظهار داشت: اگر احیای کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی، مثبت شدن تراز تجاری، تولید و صادرات نفتی و غیرنفتی و... دشمن را عصبانی می‌کند، بگذارید عصبانی شود و از این عصبانیت بمیرد. ما متوقف نمی‌شویم. ما افسران و سربازان خنثی‌کردن تحریم‌ها و دور زدن تحریم‌ها داریم. وقتی با دشمنان حرف می‌زنیم با پشتوانه مردم‌مان حرف می‌زنیم.

وی ادامه داد: دشمن نمی‌خواهد ایران تولید داشته باشد. دیروز در صنعت نظامی گرفتار سیم خاردار بودیم، اما امروز در نیویورک و سمرقند یکی از خواسته‌هایشان این است که یکی از صنایع‌ نظامی‌مان را به آن‌ها بفروشیم. می‌گویند ما شنیده‌ایم که صنایع نظامی شما پیشرفته‌ است و با بقیه کشورها فرق دارد.

رئیس‌جمهور با طرح این سوال که چرا امروز صنایع هسته‌ای و نظامی به نقطه‌ای رسیده که در منطقه و جهان حرف داریم؟ بیان کرد: انسان‌های با اراده‌ای بودند که گویی در میدان نبرد هستند و تلاش کردند. دشمنان نمی‌خواهند ایران دست برتر را داشته باشد. خیلی از کالاها را به شما می‌دهند، اما دانش آن را نمی‌دهند؛ در مذاکرات هم می‌گویند. کالا را می‌دهند، اما فرمولش را نمی‌دهند؛ چون نمی‌خواهند مستقل باشیم.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص نقش دیپلماسی در توسعه صادرات گفت: کشوری اگر رشد یافته شده است، نقش دیپلماسی را باید در آن دید.

وی همچنین دستور داد که شورای عالی صادرات به صورت مرتب برگزار شود تا پیام‌های خوبی برای صادرکنندگان داشته باشد.

 

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 48299

ارسال نظر