خاتمی: درگذشت تاسف‌برانگیز «مهسا امینی» بهانه‌ای برای تحریف واقعیت شد

خاتمی عنوان کرد: معتقدم بزرگترین شکاف و گسل در سه دهه گذشته دور شدن از مبانی انقلاب است. تجربه نشان داده است که هر گاه مردم دست در دست هم باشند و با مشکلات مواجه شوند، حماسه‌ای ارزشمند رقم می‌ خورد و دستاوردهای ارزشمند به دست می‌آید.

خاتمی: درگذشت تاسف‌برانگیز «مهسا امینی» بهانه‌ای برای تحریف واقعیت شد

سید مسعود خاتمی، نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی هفته های اخیر شاهد آرایش جدیدی از دشمنان نظام بودیم که اتفاقات تلخی در پهنه ایران را رقم زد، گفت: فوت تاسف برانگیز خانم امینی بهانه ای برای تحریف واقعیت، تحریک افکار عمومی، اخلال در امنیت روانی جامعه و فتنه انگیزی رسانه‌ای قرار گرفت و اقدامات دشمنان قسم خورده ملت و مزدوران داخلی و خارجی از جمله تجزیه طلب ها دست به آشوبگری و اخلال در نظم عمومی زده و کار را به تخریب اموال عمومی و به شهادت رساندن مدافعان مظلوم امنیت رساندند.

وی در ادامه تصریح کرد: وقایع ناگوار ناشی از این ناآرامی‌ها، بار دیگر نشان داد که مدعیان دروغین حمایت از ملت ‌ها به هیچ عنوان حامی مردم بصیر، مظلوم و استوار ایران نیستند، بلکه با فریب و سوء ‌استفاده از جریان مطالبه مردم، آن را به انحراف می ‌برند تا مانع اصلاح امور شوند که مقام معظم رهبری نیز در همین باره فرمودند این حوادث، طراحی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دنباله ‌روی آنها است، مشکل آنها با ایران قوی، مستقل و پیشرفت کشور است.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتفاقاتی از این دست را می‌توان فرصتی برای نظام قلمداد کرد، گفت: زنگ خطری که در جامعه ما مشکلات و گسل‌‌های جدی و عمیق وجود دارد و فرصتی که به دنبال شناخت دقیق و حل مشکلات باشیم. امروز بهترین فرصت است که ما از آنها درس بگیریم و به اصول و ارزش ‌های اصیل انقلاب برگردیم، اصول و ارزش ‌های انقلاب که همچنان مطالبه اصلی مردم فهیم ایران است و به قول سردار دلها حاج قاسم سلیمانی «من با تجربه این را می‌ گویم که میزان فرصتی که در بحران ‌ها وجود دارد، در خود فرصت ‌ها نیست، اما شرط آن این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم».

خاتمی عنوان کرد: معتقدم بزرگترین شکاف و گسل در سه دهه گذشته دور شدن از مبانی انقلاب است. تجربه نشان داده است که هر گاه مردم دست در دست هم باشند و با مشکلات مواجه شوند، حماسه‌ای ارزشمند رقم می‌ خورد و دستاوردهای ارزشمند به دست می‌آید که تجربه های موفقی مثل دفاع مقدس، جهاد سازندگی و مقابله با کرونا از همین نوع است.

وی افزود: ما از دولت انقلابی انتظار داریم به جای سیستم ناکارآمد بروکراسی، مثل خود انقلاب از ظرفیت بی ‌نظیر مردم، جوانان و نخبگان انقلابی برای حل مشکلات استفاده کند. رونق تولید داخلی که هم نیاز مردم است و هم محور مطالبه رهبر فرزانه در چند سال اخیر با ساختار دیوانسالار دولتی محقق نمی‌ شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به رییس جمهور، افزود: امروز اصلی ‌ترین مانع تولیدکنندگان و صنعتگران در شهرستان‌ ها، قوانین دست و پاگیر دولتی است؛ ما از دولت شما به عنوان یک دولت انقلابی انتظار داریم برای رفع این موانع هر چه جدی تر عمل کنید.

خاتمی تاکید کرد: ‌نظام بانکداری باید اصلاح شود، بانک باید حامی تولید باشد نه منبع مالی ثروت اندوزان و دلالان، ما در مجلس همچنان منتظر لایحه یا اقدامات دولت در این زمینه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه رسانه و فضای مجازی دولت و نظام باید فعالانه ‌تر عمل کنند، گفت: در این حوزه اگر به ظرفیت مردم مومن و جوانان انقلابی اتکا شود، بدون شک جریان انقلابی موفق خواهد بود. تاکیدهای رهبری بر جهاد تبیین و جنگ روایت ‌ها نیز موید همین موضوع است. از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌ خواهم هر چه سریع‌تر لایحه نظام جامع رسانه ای که قول آن را داده بود به مجلس ارائه کند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس خاطرنشان کرد: از رئیس جمهور می‌ خواهیم که در فضای مجازی افرادی انقلابی بکار گیرد نه مدیران محافظه کار، منفعل و بی ‌انگیزه. امروز بهترین فرصت است که به ارزش‌های اصیل انقلاب برگردیم. انقلاب، انقلاب اسلامی و انقلاب مستضعفین است./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 47569

ارسال نظر