بررسی صلاحیت زاهدی وفا/ وزیر پیشنهادی تابعیت کانادا دارد؟

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس استعلامات انجام شده از وزارت امور خارجه و مراجع امنیتی کشور هیچ سابقه‌ای مبنی بر اقامت دائم یا اخذ تابعیت کانادا توسط آقای زاهدی وفا، همسر و فرزندانش به دست نیامده است.

بررسی صلاحیت زاهدی وفا/ وزیر پیشنهادی تابعیت کانادا دارد؟

 جلسه علنی مجلس امروز سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ برای بررسی صلاحیت محمدهادی زاهدی وفا، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی  آغاز شد.

 ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری نیز در جلسه علنی برای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی حضور دارد.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز علاوه بر بررسی برنامه و صلاحیت زاهدی وفا برای تصدی وزارت کار و اخذ رای ‌اعتماد، تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه هزینه کرد اعتبارات تخصیص یافته به استان خوزستان و تقاضای تحقیق و تفحص از بازرسی کل استان خراسان رضوی را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

 محمدباقر قالیباف، رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی رای‌گیری از اعضای فراکسیون درباره زاهدی‌وفا انجام داد و اعضای این فراکسیون موافقت خود را با گزینه پیشنهادی وزارت کار اعلام کردند.

به نقل از مهر، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از تأیید صلاحیت زاهدی وفا برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی این کمیسیون خبر داد.

‌زهرا شیخی بیان کرد: با توجه به بررسی برنامه‌ها و سوابق محمد هادی زاهدی وفا، شایستگی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس احراز شد.

زاهدی وفا تابعیت کانادا دارد؟

به نقل از ایسنا، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس استعلامات انجام شده از وزارت امور خارجه و مراجع امنیتی کشور هیچ سابقه‌ای مبنی بر اقامت دائم یا اخذ تابعیت کانادا توسط آقای زاهدی وفا، همسر و فرزندانش به دست نیامده است.

حسن لطفی افزود: در این وزارتخانه و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه آن حدود سه هزار پست مدیریتی وجود دارد لذا وزیر آن باید نسبت به مسایل اجتماعی، اقتصادی، رفاهی و آموزشی جامعه هدف تسلط کافی داشته و در عمل از توانمندی بالایی برخوردار باشد تا بتواند تمام امور مربوطه را به درستی راهبری و کنترل نماید.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی با اشاره به برگزاری جلساتی با گزینه پیشنهادی وزارت تکاور و بررسی برنامه‌های وی بر اساس مباحث مطروحه و برنامه‌های اعلامی و رفع ابهامات گفت: بر اساس استعلامات انجام شده از وزارت علوم، آقای زاهدی وفا در سال ۱۳۶۹ در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته در رشته معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق دانش‌آموخته گردیده و مدرک تحصیلی او مورد تایید است. همچنین مدرک تحصیلی مقطع دکتری در رشته اقتصاد از دانشگاه اوتاوا کشور کانادا ارزشیابی شده‌ است.

لطفی با اشاره به استعلامات انجام شده درباره وضعیت اقامت گزینه پیشنهادی وزارت تکاور و خانواده وی در کشورهای خارجی گفت: بر اساس استعلامات انجام شده از وزارت امور خارجه و مراجع امنیتی کشور هیچ سابقه‌ای مبنی بر اقامت دایم یا اخذ تابعیت کانادا توسط آقای زاهدی وفا، همسر و فرزندانش به دست نیامده است.

وی همچنین به تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی تکاور در کمیسیون اجتماعی اشاره کرد و گفت: پرهیز از نگاه سیاسی در انتصابات و توجه به شایستگی افراد در پذیرش مسئولیت‌ها، ارتقای نظام تعاون و تقویت اقتصاد تعاونی، به روز رسانی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، تعامل فعال با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سازمانهای مردم نهاد به ویژه تشکل‌های کارگری از جمله تعهدات شفاهی گزینه پیشنهادی وزارت تکاور در کمیسیون اجتماعی بود.

وزارت کار اهمیت بیشتری دارد

رئیس جمهور کشورمان درباره وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر چند تمامی وزارتخانه‌ها مهم هستند اما این وزارتخانه از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که می‌تواند در تحقق شعار دولت یعنی عدالت اجتماعی نقش آفرینی بیشتری انجام دهد، همچنین این وزارتخانه با اقشار مختلف جامعه، بازنشستگان عزیز، کارگران مختلف و … در ارتباط است و می‌تواند زمینه بهره‌مندی آنها از عدالت را فراهم کند که این موضوع نکته‌ای محوری است.

وی با بیان اینکه هرچند موضوعات مربوط به اشتغالزایی به همه دستگاه‌ها مربوط است اما وزارت تعاون مسئول پیگیری این موضوع است، ادامه داد: در ماه‌های گذشته گام‌هایی در راستای تعاون، میدان‌داری به تعاون‌ها و اقتصاد تعاونی برداشته شد، از سوی دیگر موضوعاتی مانند مسائل اجتماعی و آسیب‌های صندوق‌ها مانند صندوق بازنشستگی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

رئیس جمهور تصریح کرد: از همه همکارانی که در این وزارتخانه تلاش کردند، تشکر می‌کنم؛ از دکتر عبدالملکی که در این وزارتخانه تلاش کردند تقدیر می‌کنم اما این نکته نیز از اهمیت برخوردار است که این وزارتخانه کار بسیاری دارد و باید با استفاده از تجربه همه عزیزان کارهای متفاوتی در آن صورت گیرد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 45143

ارسال نظر