دولت سیزدهم ستاره‌دار کردن دانشجویان را ادامه می‌دهد؟

دولت رئیسی لایحه برخورداری همگان از حق تحصیل در دوره‌های آموزش عالی، موسوم به ممنوعیت ستاره‌دار کردن دانشجویان را از مجلس پس گرفته است.

روزنامه شرق نوشت: در آخرین جلسه هفته گذشته مجلس مشخص شد که دولت رئیسی لایحه برخورداری همگان از حق تحصیل در دوره‌های آموزش عالی، موسوم به ممنوعیت ستاره‌دار کردن دانشجویان را از مجلس پس گرفته است.

دولت دوازدهم برای تحقق‌ بخشیدن به شعار رفع ممنوعیت تحصیلی دانشجویان با تکیه بر مجلس دهمی که می‌توانست کمک او باشد، تصمیم به اصلاح قوانین گرفت. مهر ۹۷ بالاخره دولت روحانی تصمیم گرفت با ارسال لایحه‌ای روند معیوب ستاره‌دار کردن دانشجویان را برای همیشه اصلاح و حق تحصیل را غیرقابل ممنوعیت کند.

حسن روحانی لایحه‌ای به مجلس فرستاد تا اساس سنجش و ورود به همه مقاطع تحصیلی تنها صلاحیت علمی باشد. وی همچنین اعلام کرده بود اگر لایحه توسط نمایندگان مجلس به تصویب برسد، دیگر دانشجوی ستاره‌دار نداشته باشیم.

تعلل مجلس‌ دهمی‌ها، لایحه را به مجلس یازدهم کشاند که دربست در اختیار اصولگرایان است؛ جریانی که چشمانش را بر این لایحه در کمیسیون آموزش بست و آن را رد کرد. دولت هم لایحه را بدون ارائه توضیحی پس‌ گرفته است. اینکه دولت سیزدهم بخواهد این مشکل را حل کند و لایحه‌ای جدید به مجلس بدهد، بسیار دور از ذهن است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 4505

ارسال نظر