یادداشت معنادار رئیس پلیس تهران در روزنامه دولت

امروز بیش از هر روز دیگری نیازمند اقدامات عقلانی در حوزه‌های اجتماعی و حتی انتظامی، هستیم تا مأمور پلیس، هنگام برخورد با شرایطی متفاوت دچار سردرگمی و تشویش نشده و با یک اقدام اشتباه خود، مجموعه سازمان را زیر سؤال نبرد.

یادداشت معنادار رئیس پلیس تهران در روزنامه دولت

سردار حسین رحیمی  رئیس پلیس پایتخت در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت:  امروز بیش از هر روز دیگری نیازمند اقدامات عقلانی در حوزه‌های اجتماعی و حتی انتظامی، هستیم تا مأمور پلیس، هنگام برخورد با شرایطی متفاوت دچار سردرگمی و تشویش نشده و با یک اقدام اشتباه خود، مجموعه سازمان را زیر سؤال نبرد.

هوشمندسازی پلیس فرایندی مستمر و دائمی در برنامه‌های راهبردی پلیس است که در این سال‌ها، نه تنها متوقف نشده بلکه بر سرعت آن  افزوده شده و امروزه شاهد تسهیل در انجام مأموریت‌ها، سرعت در رسیدگی به پرونده‌های ورودی و به سرانجام رساندن آنها در کمترین زمان ممکن هستیم؛ پلیس پایتخت با تکیه بر همین عملکرد هوشمند توانست سارقان صندوق‌های بانک ملی را فقط ظرف ۴۸ ساعت به دام انداخته و مدال تقدیر رهبر معظم انقلاب را از آن خود کند.

پلیس همواره با رویکرد پیشگیری و اقدامات پیشدستانه، به‌دنبال برنامه تحولی در استفاده روزافزون از تکنولوژی‌های روز در راستای هوشمندسازی است ،چراکه بهره‌گیری از ابزارهای نوین در هر سطح می‌تواند «امنیت پایدار» را به ارمغان آورد، امنیتی که در هرلحظه از شبانه روز و با استفاده از تجهیزات مدرن اطلاعاتی و مدیریتی قابل کنترل و ردگیری است و می‌تواند آرامش روانی را برای جامعه و شهروندان به همراه داشته باشد. 

«امنیت پایدار» را می‌توان نتیجه هوشمندسازی و حرکت اجتناب‌ناپذیر پلیس به این سمت دانست که البته در این مسیر نیازمند تهیه زیرساخت‌ها، آموزش نیروی انسانی و البته بخش‌های تحقیقات و توسعه سازمانی هستیم. هوشمندسازی پلیس می‌تواند خلأهای ناشی از نیروی انسانی را پوشش داده و به«تحول سیستمی» که پیش زمینه آرمان «امنیت پایدار» است جامه عمل بپوشاند. پلیس برای اجرای قانون و برقراری نظم و امنیت عمومی نیازمند اقتدار است، هوشمندسازی پلیس و حرکت کردن در لبه علم و فناوری نیز می‌تواند ترجمان وجه دیگری از اقتدار باشد، اینکه پلیس در استفاده از علوم روز و تجهیزات مدرن، پیشگام باشد «اقتدارفناورانه» و «تفکر هوشمندانه» است که می‌تواند سدی در برابر نیت‌های شوم مجرمان و تبهکاران باشد. 

به روز بودن و هوشمند‌سازی یکی از مهم‌ترین ارکان محوری «پلیس نوین» آن هم در جامعه رو به پیشرفت  است که با فراگیری و افزایش دانش نیروی انسانی داخل سازمان و هم‌افزایی برون سازمانی با نخبگان دانشگاهی و دیگر نهادهای علمی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، نقطه‌ای قابل دسترس خواهد بود.

 تقویت سیستم‌های هوشمند، افزایش تجهیزات مدرن که موجب کاهش برخورد مستقیم مردم با پلیس می‌شود، توسعه سیستم‌های الکترونیکی و اپتیکی و فراهم کردن زیرساخت‌هایی که امکان اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه را به پلیس می‌دهند، همه و همه به پیشگیری از جرم و شناسایی دقیق نقاط ضعف و قابل نفوذ توسط مجرمان کمک کرده و در نهایت پلیسی را که نماد «اقدام عقلانی» است ، می‌سازد چراکه مدیریت، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نسبت به هر موقعیت، نیازمند اشراف، تجربه و داشتن ساز کارهای هوشمند و البته هوش هیجانی بالای نیروی انسانی است که این برکات جز با هوشمندسازی پلیس، آموزش‌های لازم و فراهم بودن زیرساخت‌ها، شدنی نیست؛ پلیس هوشمند کسی است که با توجه به موقعیت مکانی و زمانی که در آن واقع است و با استفاده از تجهیزات به روز خود، اثربخش‌ترین رفتار را انتخاب کند.

 امروز بیش از هر روز دیگری نیازمند اقدامات عقلانی در حوزه‌های اجتماعی و حتی انتظامی، هستیم تا مأمور پلیس، هنگام برخورد با شرایطی متفاوت دچار سردرگمی و تشویش نشده و با یک اقدام اشتباه خود، مجموعه سازمان را زیر سؤال نبرد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 44945

ارسال نظر