رئیسی: در کمترین زمان، فقر را ریشه‌کن می‌کنیم

رئیسی با بیان اینکه ریشه کن کردن فقر مطلق از برنامه‌های کوتاه مدت دولت است تصریح کرد: این موضوع اولویت ماست تا کسی در اولیه‌های زندگی دچار مشکل نباشد و این زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست

رئیسی: در کمترین زمان، فقر را ریشه‌کن می‌کنیم

سید ابراهیم رییسی رئیس جمهوری عصر جمعه در نشستی با اقشار مختلف مردم استان یزدبا بیان اینکه ریشه کن کردن فقر مطلق از برنامه‌های کوتاه مدت دولت است تصریح کرد: این موضوع اولویت ماست تا کسی در اولیه‌های زندگی دچار مشکل نباشد و این زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست

 رئیسی درباره توجه به محرومان در دولت سیزدهم گفت: اقدامات دولت و دستگاه‌های اداری حتما باید دارای پیوست محرومیت‌زدایی باشد و مهم‌تر از آن باید پیوست عدالت داشته باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: تصمیمات‌مان باید عادلانه و در جهت رفع فقر، به‌ویژه فقر مطلق باشد و جزو برنامه‌های کوتاه‌مدت دولت است که فقر مطلق را در کشور ریشه‌کن کنیم. آنچه به عنوان زیر خط فقر هم عنوان می‌شود بحث دومی است که برای آن هم باید تلاش کرد.

رئیسی گفت: در بودجه ۱۴۰۱ و در سیاست‌های دولت بنا داریم اختیارات بیشتری به استانداران بدهیم و برای مثال صندوقی در استان ایجاد می‌شود تا برخی منابع از جمله حق مالکانه معادن یا مازاد مالیاتی که در استان کسب می‌شود، یا درآمدهای ناشی از فروش اموال مازاد دولت به این صندوق واریز شود. تنخواه استان نیز می‌تواند در این صندوق قرار گیرد و با تعیین اولویت برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و ایجاد اشتغال به کار گرفته شود.

رئیس جمهور گفت: اختیار این صندوق در دست استاندار خواهد بود تا هر روز لازم نباشد برای تامین منابع به تهران یا به سراغ سازمان برنامه و بودجه برود.

رییسی با اشاره به اشتغال دانش آموختگان و جوانان جویای کار افزود: آمار بیکاری بانوان در استان یزد قابل توجه است یکی از حوزه هایی که زنان می توانند بسیار نقش آفرین باشند، اقتصاد دانش بنیان است و امیدواریم بتوانیم با ایجاد این شرکت ها برای زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار اشتغال ایجاد کنیم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 4480

ارسال نظر