موضع رییسی درباره اعتراضات در ایران

اعتراضات چه صنفی و چه اعتراضاتی که درباره مسایل مختلف مطرح است، همواره بوده و هست و شنیده می‌شود؛ ولی باید بین اعتراض و اغتشاش تفاوت گذاشت

موضع رییسی درباره اعتراضات در ایران

نشست خبری رئیس‌جمهور با خبرنگاران رسانه های بین المللی برگزار شد. حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری با رسانه‌های خارجی به سوالات آنان در موضوعات مختلف سیاسی و بین المللی پاسخ خواهد داد. در این نشست خبری ، خبرنگاران رسانه های امریکایی، روسی، چین و منطقه حضور دارند.

رییس جمهور درباره اعتراضات در ایران گفت: اعتراضات چه صنفی و چه اعتراضاتی که درباره مسایل مختلف مطرح است، همواره بوده و هست و شنیده می‌شود؛ ولی باید بین اعتراض و اغتشاش تفاوت گذاشت؛ هیچ کس اغتشاش را قبول ندارد. 

امروز آزادی بیان در جمهوری اسلامی ایران به نحوی است که در محافل عملی و سیاسی و فرهنگی و رسانه ها نظرات مختلف مطرح می شود ولی اعتراض با اغتشاش متفاوت است.

رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره فوت مهسا امینی در ایران اظهار داشت: رخدادی که اتفاق افتاده در دست بررسی است و نظر نهایی در این باره را با مقام قضایی است؛ آنچه درباره فوت این خانم مطرح است و اگر قصور و تقصیری بوده، حتماً بررسی می‌شود و من در تماس با خانواده او هم قول دادم فارغ از آنکه مجامع جهانی موضع بگیرند یا نه، مساله را پیگیری کنم‌.

وی تاکید کرد: ما دنبال اجرای عدالت هستیم و اجازه نمی‌دهیم درباره این خانم و هیچ شهروندی حقی از کسی تضییع شود اما نباید مسایل حقوق بشری به صورت دوگانه پیگیری شود.

رییسی با اشاره به قتل‌هایی که در آمریکا و کشورهای غربی توسط پلیس صورت می گیرد، اظهار داشت: حفظ حقوق بشر در گرو پرهیز از استاندادهای دوگانه است تا از سوی مردم صادقانه تلقی شود.

رییس جمهور درباره اعتراضات در ایران هم به این موضوع گفت: اعتراضات چه صنفی و چه اعتراضاتی که درباره مسایل مختلف مطرح است، همواره بوده و هست و شنیده می‌شود؛ ولی باید بین اعتراض و اغتشاش تفاوت گذاشت؛ هیچ کس اغتشاش را قبول ندارد.

 رییسی تصریح کرد: امروز آزادی بیان در جمهوری اسلامی ایران به نحوی است که در محافل عملی و سیاسی و فرهنگی و رسانه ها نظرات مختلف مطرح می شود ولی اعتراض با اغتشاش متفاوت است

دیگر رسانه ها

کدخبر: 43302

  • Rahim eskandari

    مرگ بر فتنه و اغتشاشگر

ارسال نظر