پاسخ رئیسی به پرسش کارشناسان سیاست خارجی آمریکا درباره فوت مهسا امینی

رئیس جمهور در نشستی با جمعی از متخصصان و کارشناسان سیاست خارجی آمریکادر پاسخ به سوالی درباره فوت مهسا امینی گفت: بنده شخصا با خانواده ایشان تماس گرفتم و قول دادم که موضوع را به دقت پیگیری خواهم کرد تا همه جوانب موضوع بررسی شده و حقی ضایع نشود.

پاسخ رئیسی به پرسش کارشناسان سیاست خارجی آمریکا درباره فوت مهسا امینی

رئیس جمهور در نشستی با جمعی از متخصصان و کارشناسان سیاست خارجی آمریکادر پاسخ به این سوال که شما به عنوان رئیس جمهور در برابر کشته شدن یک دختر جوان چه کرده‌اید، خطاب به فرد سوال کننده گفت: شما یک پژوهشگر هستید و از شما توقع می‌رود که قبل از پذیرفتن و بازطرح یک موضوع، از صحت آن اطمینان کسب کنید و آنچه می‌گویید بر اساس اسناد معتبر و تایید شده باشد.

رئیس جمهور افزود: بنده شخصا با خانواده ایشان تماس گرفتم و قول دادم که موضوع را به دقت پیگیری خواهم کرد تا همه جوانب موضوع بررسی شده و حقی ضایع نشود. در روزهای گذشته حداقل دو گروه از پزشکی قانونی و نمایندگان مجلس ایران این موضوع را به شکل دقیق مورد بررسی قرار داده‌اند و مقام قضایی بررسی کننده این پرونده باید نظر نهایی خود را اعلام کند.

وی گفت: دفاع از حقوق بشر در ذات جمهوری اسلامی قرار دارد و این موضوع برای ما نه یک ابزار سیاسی، بلکه یک تکلیف الهی و یک وظیفه در جایگاه حاکمیت است.

رئیس‌جمهور معیارهای مدعیان غربی حقوق بشر را دوگانه خواند و گفت: مدعیان حمایت از حقوق بشر در برابر گزارش‌ها و اخبار رسمی از کشته شدن زنان و مردان در کشورهای غربی و آمریکا به دست نیروهای پلیس حساسیتی نشان نمی‌دهند.

 

منبع: انتخاب

دیگر رسانه ها

کدخبر: 43132

ارسال نظر