اظهارات مهم نماینده ولی فقیه در کردستان درباره اعتراضات به مرگ مهسا امینی

نماینده ولی فقیه در کردستان در واکنش به اعتراض ها به فوت «مهسا امینی» گفت: معتقدم عموم معترضان تجزیه طلب نیستند هرچند ممکن است در میان معترضان، تجزیه طلب هم باشد، یک جوان ۱۵ تا ۱۷ ساله یک معترض است.

اظهارات مهم نماینده ولی فقیه در کردستان درباره اعتراضات به مرگ مهسا امینی

حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان در واکنش به اعتراض ها به فوت «مهسا امینی» گفت: معتقدم عموم معترضان تجزیه طلب نیستند هرچند ممکن است در میان معترضان، تجزیه طلب هم باشد، یک جوان ۱۵ تا ۱۷ ساله یک معترض است.

به گزارش عرشه آنلاین، حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: اگرچه ممکن است در مورد فوت مهسا امینی قصوری شکل گرفته باشد که باید بررسی شود اما عمدی در کار نبوده است.

اعتراض مسالمت آمیز بدون تخریب و فحاشی

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه پیشنهاد داد که اعتراضات مسالمت آمیز و بدونه تخریب و فحاشی باشد.

وی حتی پیشنهاد داد که یک مکان خاصی را برای برای تجمع مسالمت آمیز در نظر بگیرند و از تخریب اموال عمومی خودداری شود.

مسئولیت رسانه ها در ماجرای مهسا امینی

وی با اشاره به رسالت رسانه ها در موضوع فوت «مهسا امینی» گفت: رسانه ها ضمن اطلاع رسانی باید در فکر انسجام و وحدت جامعه باشند و اجازه ندهند وحدت جامعه دچار خدشه شود.

رسانه ها واقعیت ها را بگویند و مسایل را رصد کنند برچسپ زدن و انگ زدن کار را حل نمی کند.

وی همچنین از رسانه ها خواست با عدالت و انصاف رسانه ای کار را جلو ببرند، خانواده مهسا امینی آسیب دیده است و باید احترام این خانواده حفظ شود.

تلاش برای کاهش تعداد بازداشت شدگان

حجت الاسلام پورذهبی در مورد نحوه تعامل با معترضان هم گفت: تمام تلاشم را می کنم رقم دستگیرشدگان کم شوند و این مسأله را هم به معتمدان شهر سنندج و استان کردستان وعده داده ام.

وی بار دیگر ضمن اظهار تاسف و اعلام همدردی با خانواده «مهسا امینی» دختر جوان سقزی که هفته گذشته جان باخت، به دیدار خود با این خانواده پرداخت و گفت: خانواده مرحوم امینی در این دیدار، بسیار خوب استقبال کردند و علیرغم اینکه داغدیده بودند برخورد بسیار مهربانانه ای داشتند.

نماینده ولی فقیه در کردستان اغتشاش و آتش زدن اموال عمومی را ناروا دانست و گفت: این کار نزد هیچ گروهی سزاوار نیست.

حجت الاسلام پور ذهبی ضمن تاکید بر پیگیری پرونده خانم مهسا امینی اظهار داشت: خواسته های خانواده مرحوم امینی جمع‌بندی و به دفتر رهبر معظم انقلاب تقدیم می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هم مردم و هم نیروهای نظامی در این موضوع خسارت دیده اند گفت: چهار تن از نیروهای انتظامی زخمی شدند که چند نفر آنها به جهت وخامت حال به تهران اعزام شدند.

حمایت از روحانیون اهل سنت

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر حمایت از روحانیون اهل سنت گفت: بررسی و پیگیری مشکلات بیش از ۳۵۰ تن از علمای اهل سنت در ۲ سال گذشته از جمله اقدامات انجام شده است در این ۲ سال بیش از ۱۰۰ سفر به روستاهای استان انجام شده است.

نماینده ولی در کردستان ادامه داد: در سال گذشته حدود ۱۰ هزار درخواست تلفنی و حضوری از دفتر شده است.

وی اظهار کرد که در کنار این موارد، روزانه حدود ۱۰۰ پیام را هم شخصا جواب می دهم.

حجت الاسلام پور ذهبی گفت: دنبال کارهای نمایشی و فانتزی هم نیستیم و خیلی از نشست های هم اندیشی و اقدامات انجام شده رسانه ای نمی شود.

احیا مدارس نیمه کاره علوم دینی

وی در مورد مدارس نیمه کاره علوم دینی در استان هم گفت: اعتبارات مناسبی برای تکمیل این مدارس اختصاص یافته و امیدوارم بزودی روند تکمیل آنها شروع شود.

وی در بحث انتصابات در استان هم گفت: اگرچه در این مورد نظر می دهیم اما دخالت نمی کنم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 43094

ارسال نظر