حمله تند رئیس سازمان انرژی اتمی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: اسرائیل مرجع این آژانس است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: 20 سال مذاکرات توسط مسئولان مختلف انجام شد و در نهایت به توافق برجام رسید که یک توافق با دو ستون است

حمله تند رئیس سازمان انرژی اتمی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: اسرائیل مرجع این آژانس است

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ۲۰ سال مذاکرات توسط مسئولان مختلف انجام شد و در نهایت به توافق برجام رسید که یک توافق با دو ستون است؛ در یک ستون ما برای شفافیت و اعتمادسازی سرعت خود را کاهش دادیم و آن‌ها نظارت خود را بیشتر کردند و در ستون دیگر قرار بر رفع اتهامات و تحریم‌ها علیه ایران بود که غرب تعهدات خود را اجرا نکرد و از برجام خارج شد، حالا که قصد برگشت به برجام را دارند، می‌گویند این مسائل جدید و غیر از برجام است! در‌حالی‌که این مسایل از سال ۲۰۰۳ وجود داشته و اکنون و در سال ۲۰۲۲ اتفاق جدیدی رخ نداده است.

به گزارش عرشه آنلاین، اسلامی تاکید کرد: اتهامات علیه ایران را اسراییل مطرح کرد و اکنون رژیم صهیونیستی تبدیل به مرجع برای آژانس بین‌اللملی انرژی اتمی شده است.

وی ابراز کرد: چگونه می‌شود که یک سازمان بین‌المللی زیر نظر سازمان ملل از منافقان که دستانشان به خون هزاران ایرانی آغشته است، پیروی کند؟

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: در مذاکراتی که در دولت قبل انجام شده بود، گفته بودند که اطلاعاتی در دست ما است و برای بازدید از چهار مکان به ما دسترسی بدهید که ما این پرونده را ببندیم البته برای این اتهامات هم سند معتبر نداشتند.

وی با اشاره به توافق سال گذشته با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توضیح داد: با گروسی تفاهم کردیم و آن بیانیه منتشر شد و گفتیم شما سوالاتتان را به ما بدهید و ما جواب سوالات را به شرط اینکه پرونده را ببندید، می‌دهیم.

اسلامی بیان کرد: آژانس اعلام کرد که ۲ پرونده از مکان‌های ادعایی را می‌بندد و در مورد ۲ مکان بعدی، ایران باید روشنگری بیشتری انجام دهد اما بعداً از آن دو مکان، یک پرونده‌ را بستند که البته مجدداً پرونده همان مکان را باز کردند! برای مثال یکی از این اماکن یک معدن متروکه است که بیش از ۳۰ سال استفاده نشده است.

معاون رییس جمهور گفت: در جمهوری اسلامی ایران یک مورد فعالیت هسته‌ای وجود ندارد که به آژانس اعلام نشده باشد یا آژانس از آن بی اطلاع باشد و تمام فعالیت‌ها تحت نظارت آژانس است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 42613

ارسال نظر