تنش میان ایران و اسرائیل بالا گرفت!

رئیس ستاد کل نیروی‌های مسلح در پیامی به ارتش تروریستی آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای میزبان آنها در خصوص تهدید امنیت کشورمان هشدار داد.

تنش میان ایران و اسرائیل بالا گرفت!

یکی از چالش‌های همیشگی دولت بایدن برای احیای برجام راضی کردن متحد شماره یک‌شان در منطقه یعنی اسراییل بوده است. حالا رسانه‌های وابسته به این رژیم مدعی شده‌اند که دولت بایدن در آخرین گفت‌وگوی خود وعده داده است که دست اسراییل برای انجام حملات مختلف علیه ایران را نخواهد بست.

رئیس ستاد کل نیروی‌های مسلح در پیامی به ارتش تروریستی آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای میزبان آنها در خصوص تهدید امنیت کشورمان هشدار داد. سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروی‌های مسلح در صفحه شخصی خود در روبیکا نوشت: در ماه‌های اخیر ارتش تروریستی آمریکا تلاش کرده جای خالی خود را که با عقب بردن ناوهای هواپیمابر، بالگرد بر و ناوشکن‌ها از خلیج فارس و دریای عمان به وجود آمده و موجب وحشت وابستگان او شده بود را با اتصال منطقه مورد غصب رژیم صهیونیستی ارتش کودک کش آن به فرماندهی منطقه‌ای سنتکام، جبران کند. معنای این اقدام این است که از نگاه ما امکانات جاسوسی و (و حتی عملیاتی) آمریکا و هم‌پیمانان او در اختیار رژیم غاصب صهیونیستی نیز قرار خواهد گرفت و این موجب افزایش تهدید برای کشور عزیزمان خواهد شد. ما علاوه بر اعلام و اخطار کتبی و انتقال پیام از طریق وزارت امور خارجه به کشورهای میزبان ارتش آمریکا، با توسعه حضور و تعمیق گشت‌های هوایی و دریایی و تعمیق اشراف اطلاعاتی و انجام رزمایش‌های گوناگون دریایی موشکی و پهپادی و…، آمادگی و اخطار خود را اعلام کرده و می‌کنیم. توصیه دائمی و دوستانه ما به کشورهای همسایه، برادری و همکارن برای برقراری امنیت منطقه توسط کشورهای خودمان و عدم اتکا به بیگانگان است.

 

نقطه آسیب اصلی اسرائیل در نبرد زمینی است

سردار حسین سلامی، در پاسخ به این سوال که امروز تولید قدرت مقاومت در لبنان و فلسطین، صرفاً یک قدرت موشکی و راکتیِ چریکی است یا ویژگی‌ها و خصوصیات قابل اتکای دیگری هم دارد؟ گفت : مقاومت فلسطین و حزب‌الله لبنان، ارکان بسیار قدرتمندی دارند. امروز، قدرت زمینی در فلسطین و در لبنان، قدرتی است که می‌تواند در یک نبرد زمینی، معادله بقا و ممات را کاملاً‌ در کنترل بگیرد؛ حزب‌الله لبنان، با تکیه بر تجربیات و اعتماد به نفس و آموخته‌ها و دانش‌ها و مهارت‌ها و تجهیزات و تکنیک‌هایی که از نبرد در سوریه علیه تکفیری‌ها به دست آورده است، می‌تواند یک جنگ زمینی کامل را با پیروزی هدایت کند. تکفیری‌هایی که همه می‌دانیم، واقعاً بدون ترس از مرگ می‌جنگیدند و نبرد با آن‌ها، فقط توسط مردان با ایمان جهادی میسر است. فایق‌آمدن بر آنها کار مشکلی است و اگر کسی بر آنها فایق بیاید، یعنی فوق‌العاده نیروی قدرتمندی است. شما در قضیه تکفیری‌ها ببینید حزب‌الله این کار را کرد و از آن جنگ موفق بیرون آمد. به‌اضافه اینکه فلسطینی‌ها هم، امروز برای نبرد زمینی آمادگی دارند. نقطه آسیب اصلی اسرائیل، در نبرد زمینی است. نبرد موشک‌ها، آن نقطه اساسی نبرد نیست. آنها می‌دانند که سرزمین را باید با قدرت زمینی آزاد کرد. موشک برای بازدارندگی و اداره جنگ‌های ساکن خیلی عالی است؛ اما موشک، آزادکننده سرزمین نیست، باید نیروی پیاده پا روی زمین بگذارد و قدم‌به‌قدم، زمین را آزاد کند. مثل همان اتفاقی که در دوران دفاع مقدس برای ما افتاد. نبرد، وقتی به زمین کشیده بشود و انسان‌های شجاع و کارآزموده و میدان‌دیده فلسطین و حزب‌الله در یک آرایش نظامی روی زمین حرکت کنند، آن وقت، نتیجه نبرد تعیین می‌شود. در چه میدانی؟ در میدانی که جغرافیای جمعیت، جغرافیای سیاست و جغرافیای نظامی‌گری، کاملاً روی هم منطبقند.

 

دشمنان جمهوری اسلامی ایران بدانند که در آسمان ما نمی‌توانند پرواز کند

امیر علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چهارمین آیین گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران یکی از تصورات دشمنان نظام این بود که نیروی های مسلح کشورمان توانایی استفاده از تجهیزات و ادوات نظامی را ندارند درحالی که جوانان این مرزوبوم در طول جنگ تحمیلی به خوبی از این تجهیزات بهره بردند. اگر دشمنان نظام پی به قدرت و توان نظامی جمهوری اسلامی ایران نبرده بودند بارها به کشورمان تجاوز می‌کردند و این را ما به پاس رشادت‌ها و دلیرمردی های جوانان این مرزوبوم داریم. ابتکارات و تکنیک‌هایی در این رزمایش انجام شد که در دنیا بی‌نظیر است به طوری‌که امروز پهپادهای کشورمان مسلح شده‌اند و آماده دفاع از کشور هستند. قدرت بازدارندگی کشورمان به حدی است که دشمنان نظام نمی‌توانند خیال حمله به کشورمان را داشته باشند و در همین‌جا من این نوید را به ملت متدین و انقلابی می‌دهم که فرزندان شما در پدافند ارتش تا پای جان در میدان دفاع از ملت و آرمان‌های نظام ایستاده‌اند. دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدانند که در آسمان کشورمان نمی‌توانند حضور پیدا کنند و اگر وارد این فضا شوند خارج شدنشان با خودشان نخواهدبود.

رژیم صهیونیستی بی‌عرضه و فشل است

سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی نیروهای مسلح کشورمان در گفتگویی ضمن بیان ضعف ساختاری رژیم صهیونیستی در خصوص لفاظی‌های اخیر مسئولان صهیونیستی علیه نیروهای نظامی کشورمان گفت: آمادگی ما همواره در سطح بالایی قرار دارد و برخی صحبت‌ها تنها جنبه عملیات روانی داشته و اهمیت خاصی ندارد. وی درباره پیام شکست اخیر صهیونیست‌ها در مقابله با محور مقاومت در باریکه غزه اظهار داشت: این شکست از محور مقاومت، تسلیم بودن و بی‌عرضگی و فشل بودن رژیم صهیونیستی را می‌رساند که البته هر جنگی هم علیه محور مقاومت آغاز کردند، نتیجه‌ای جز همین شکست عایدشان نشده است. نیروهای مقاومت به سلاح ایمان مجهز هستند که از موشک‌ها مهمتر است و این موشک‌ها نیز در اختیار افراد مومن قرار دارد و نتیجه مشخص است.

اولویت اول ایران مقابله با رژیم صهیونیستی است

سردار سرلشکر غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) در جمع فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اظهارات رسمی مقامات جنایتکار رژیم صهیونیستی و پذیرش مسئولیت تهدید به اقدام امنیتی ـ نظامی علیه تأسیسات هسته‍‌ای، منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: از نظر قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص)، رژیم صهیونیستی به‌عنوان تهدید امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در اولویت نخست قرار دارد. از نظر این قرارگاه هرگونه اقدامات تهدیدآمیز رژیم غاصب صهیونیستی علیه منافع و امنیت ملی ایران، براساس اطلاع، هماهنگی و حمایت آمریکا ارزیابی می‌شود و پاسخ نیروهای مسلح نسبت به آن قطعی و هم‌سطح خواهد بود. تمام عناصر و جریانات مزدور و دولت‍هایی که با رژیم صهیونیستی برای تهدید امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران همکاری کنند، هزینه اقدامات را پرداخت خواهند کرد.

سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران نیز در پاسخ به سؤال مبنی بر تحرکات رژیم صهیونیستی‌ها در منطقه گفت: رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط امنیتی قرار دارد و به‌شدت تحت فشار است‌. آن‌ها بارها مدعی هستند که ۲۷ هزار کیلومتر تحت تصرفشان تحت امنیت است که از ۲۰ روز قبل از ماه رمضان تا همین امروز در بدترین شرایط امنیتی سپری می‌کنند. تحرکاتشان در جمهوری اسلامی هیچ تأثیری ندارد چرا که توان مقابله با ما را ندارند. به رجزخوانی آن‌ها در زمینه ارتباط با برخی کشورهای عربی هم توجه نکنید چرا که در قاموس اعراب نمی‌گنجد که رژیم صهیونیستی‌ به آن‌ها وفادارند چرا که نفرت اعراب از آن‌ها ریشه تاریخی دارد. اسرائیلی‌ها به‌شدت آسیب‌پذیرند و همواره در ترس زندگی می‌کنند؛ بارها عنوان می‌کنند گنبد آهنی و یا سایبری دارند که نشان‌دهنده ضعف آن‌هاست، هدفشان تصرف نیل تا فرات بود ولی امروزه در ۲۷ هزار کیلومتر خودشان دیوار کشیدند و این هنر انقلاب اسلامی بود. اسرائیلی‌ها فقط رجز می‌خوانند ولی اگر می‌توانستند و قدرت داشتند قطعاً می‌توانستند مقابل ما ایستادگی کنند ولی واقعیت این است قدرت ندارند و فقط رجز می‌خوانند.

 

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر رسانه ها

کدخبر: 41251

ارسال نظر