آخرین خبر وزیر کشور درباره وضعیت زائران ایرانی| ظرفیت عراق پاسخگو نیست

وزیر کشور با بیان اینکه‌‌ اعزام زائران جدید از استان‌ها طبق سهمیه به تدریج آغاز می‌شود، گفت: اکنون تردد در تمام مرزهای شش‌گانه به سهولت انجام می‌شود.

آخرین خبر وزیر کشور درباره وضعیت زائران ایرانی| ظرفیت عراق پاسخگو نیست

احمد وحیدی، وزیر کشور با بیان اینکه‌‌ اعزام زائران جدید از استان‌ها طبق سهمیه به تدریج آغاز می‌شود، گفت: اکنون تردد در تمام مرزهای شش‌گانه به سهولت انجام می‌شود.

 به گزارش عرشه آنلاین، وزیر کشور با بیان اینکه اکنون تردد در تمام مرزهای شش‌گانه به سهولت انجام می‌شود، اظهار داشت: ‌عبور و مرور در تمام مرزها برقرار است ولی عبور زائران جدید باید کاملا کنترل‌شده باشد.

‌وی با بیان اینکه اعزام‌های جدید به تدریج و طبق سهمیه استان‌ها آغاز می‌شو‌د، افزود: اگر مجددا هجوم جمعیت به مرزها صورت بگیرد قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد چرا ‌‌ظرفیت‌های عراق پاسخگو نیست ولی مردم مطمئن باشند با اطلاع‌رسانی ‌و طبق سهمیه اقدام خواهیم کرد.

وزیر کشور با اشاره به بازدیدش از مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر تصریح کرد: با توجه به اینکه اهالی منطقه پیرانشهر از اهل سنت هستند‌ استقبال بسیار خوبی از زائران داشته‌اند و‌ فضای معنوی‌ زیبایی‌ در مرز حاکم شده است.

وحیدی با بیان اینکه وضعیت خوبی در مرز برقرار بود و زائران بدون هیچ مشکلی در حال عبور از مرز هستند، ادامه داد:‌ جا دارد از همکاری خوب اقلیم کردستان تشکر کنیم که برپایی چند اردو‌گاه زمینه را برای ‌استراحت ز‌ائران فراهم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در مرز تمرچین آمادگی برای عبور کاملا کنترل‌شده زائران را داریم، خاطرنشان کرد: در دیگر مرزها برای عبور زائران آمادگی وجود دارد اما باید‌ کنترل شده باشد تا شاهد مشکلات روزهای گذشته نباشیم.

‌وی با بیان اینکه موج بازگشت زائران از روز گذشته آغاز شده و تا کنون۷۰۰ هزار نفر‌ به ایران بازگشته‌اند، اضافه کرد: تاکنون یک چهارم زائران برگشته‌اند و وزارت راه نیز برای انتقال زائران از مرزها ‌پیش‌‌بینیها لازم را داشته ‌و مشکلی نداریم واتوبوس‌ها در تمام پایانه‌ها اماده جابه جایی زائران هستند و در برخی مسیرها نیز‌ مسیر ریل ‌مهیای انتقال زائران است.‌/ انتخاب

دیگر رسانه ها

کدخبر: 40983

ارسال نظر