رئیسی، انسیه خزعلی را برکنار می کند؟ / زور خزعلی به ابتکار چربید!

باید منتظر ماند که رئیسی چه تصمیمی درباره خزعلی خواهد گرفت. آیا حکم به برکناری خزعلی می‌دهد یا خزعلی دستور بازگشت به فرزندش می‌دهد و یا در نهایت گذر زمان دستور رئیس‌جمهور و حضور فرزند خزعلی در کانادا را از اذهان حذف می‌کند!

رئیسی، انسیه خزعلی را برکنار می کند؟ / زور خزعلی به ابتکار چربید!

 «فرزند به خارج رفت، پدر هم برود» ۱۶ شهریور بود که مهدی عرفاتی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در توئیتر نوشت: اخیرا فرزند یک معاون وزیر برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی ویزا گرفته بود و قصد خروج داشت که به محض اطلاع رئیس‌جمهور، دستور صادر شد؛ «اگر فرزند رفت، پدر هم برود. گذشت آن دوران که افتخار مقامات عالی دولت، اقامت فرزندانشان در خارج از کشور باشد.» بسیاری به دنبال آن بودند که متوجه شوند اشاره رئیس‌جمهور به کدام عضو دولت است تا نگاه‌ها به سمت انسیه خزعلی متمرکز شد، خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری دولت سیزدهم است و با توجه به مواضعی که دارد، کمتر فردی تصور می‌کرد فرزند او در خارج کشور است. این گمانه زمانی قطعی شد که یک روز بعد یعنی در ۱۷ شهریور انسیه خزعلی در حساب توییتر خود نوشت: «گذشت آن دوران که مسئولانی مثل کوه پشت فرزندان خویش می‌ایستادند و صراحتا از ‎مهاجرت و زندگی آنها در خارج از کشور دفاع می‌کردند. اما امروز برخی با ذوق زدگی از مهاجرت فرزند اینجانب گفتند.» وی در توییت دیگری تصریح کرد: «درحالی که سفر موقت کاری ایشان جهت توسعه و پشتیبانی مجموعه دانش‌بنیانی است که در ایران با تعداد زیادی از دانشجویان کامپیوتر فعال است و خوشبختانه این پروژه کاری رو به اتمام بوده و وی در ماه‌های آینده به کشور باز می‌گردد. اگرچه ایشان متاهل و مستقل است ولی هرگز قصد مهاجرت نداشته‌اند» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری، افزود: «بی شک بسترسازی برای تقویت فعالیت‌های دانش بنیان جاری در کشور، برخاسته از تعلق به وطن و مسئولیت‌پذیری است. اعضای دولت مردمی و انقلابی به آرمان‌های انقلاب و سیاست‌های دولت وفادار بوده و خواهند بود.»

از دستور رئیسی تا واکنش به فرزند خزعلی

ایرنا در ۱۶ شهریور نوشته بود: « سید ابراهیم رئیسی یکی از شعارهای انتخاباتی خود را راه‌اندازی گشت ارشاد مدیران اعلام کرده بود. در راستای عمل به این وعده تاکنون چندین مورد برخورد با متخلفین صورت گرفته که در آخرین مورد، رئیس‌جمهور به تحصیل فرزند یک مقام دولتی در خارج از کشور واکنش نشان داده است.» بنابراین می‌توان چنین نتیجه گرفت که اگر مصداق اظهارات رئیسی، معاون امور زنان دولت است پس مادر هم باید به محل حضور فرزندش برود. توئیت خزعلی واکنش‌های زیادی داشت مانند عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به سخنان انسیه خزعلی درباره علت مهاجرت فرزندش نوشت: « چرا برخی انتظار دارند که ادعاهای آنان در مورد خود و خانواده‌هایشان را مردم باید باور کنند؟ در حالی که تجربه قبلی خلاف صداقت را نشان داده. به علاوه چرا خودشان ادعاهای فرزندانشان را می‌پذیرند؟ در حالی فرزندان می‌دانند والدینشان طاقت شنیدن حرف درست را ندارند.» یا حسین دهباشی که در توییتی خطاب به انسیه خزعلی درباره حضور فرزندش در خارج از کشور نوشت: «بچه‌هاتون برای دانش‌بنیان‌هاشون چرا آمریکا و کانادا می‌روند؟ چرا چین و روسیه نه؟ تازه درباره‌ چین حدیث هم داریم!» همچنین رحمت ا... بیگدلی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت : « انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیسی: سفر فرزندم به کانادا دانش بنیان بوده است و او برخواهد گشت! رحمت اله بیگدلی: من اگر جای آقای رئیسی بودم خانم خزعلی را نه به‌خاطر اقامت پسرش در کانادا، بلکه به‌خاطر این نوع سوءاستفاده از نامگذاری سال توسط رهبری عزل می‌کردم!»

حمله به ابتکار یا سکوت درباره خزعلی

اخبار این روزها درباره پسر خزعلی اذهان را به سمت تحصیل پسر معصومه ابتکار در آمریکا می‌برد. نکته جالب اینجاست که ابتکار و خزعلی هر دو معاون زنان و خانواده هستند؛ ابتکار در دولت روحانی و خزعلی در دولت رئیسی! رسانه‌های اصولگرا و تندروی این جریان درباره حضور فرزند خزعلی سکوت کرده‌اند و تعداد معدودی از آنها به انتشار توئیت‌های انسیه خزعلی بسنده‌ کردند اما در مواجهه با تحصیل پسر ابتکار در آمریکا چه کردند؟ در شرایطی که از حضور ابتکار در انتخابات هراس داشتند تحصیل پسر ابتکار در آمریکا را بهانه خوبی برای سیاه‌نمایی انتخاباتی قرار دادند و رسانه‌های دلواپس توئیتی را منتشر کردند که متعلق به دلواپسی دیگر است و در آن آمده است: «تام کاتن سناتور ارشد و سرشناس آمریکایی توئیت جالبی را منتشر کرده است. او با اشاره به نقش معصومه ابتکار در تسخیر لانه جاسوسی با تمسخر گفته فرزند همین آدم در آمریکا یا همان شیطان بزرگ مشغول تحصیل و زندگی است» ابتکار به این تخریب‌ها چنین پاسخ داده بود: « می‌گویند خانم ابتکار ۱۳ آبان سردمدار بوده اما الان، پسرش را فرستاده آمریکا. ولی کسی نمی‌گوید پسر من ۳۲ سالش بوده و فوق لیسانسش را در ایران گرفته، چندین سال کار کرده در ایران، یک رشته‌ای را پیدا کرده، آن رشته را در ایران پیدا نکرده، بسیار علاقه‌مند است و با CV خیلی خوبی پذیرش گرفت و براساس آن پذیرش و استادی که آنجا پیدا کرده و رشته‌ای که پیدا کرده، رفت آمریکا برای ادامه‌تحصیل.» بار دیگر به پسر ابتکار چنین اتهامی وارد شد: « طه هاشمی فرزند ابتکار با تأسیس یک هلدینگ و در اختیار گرفتن سرمایه‌های دیگران سعی می‌کند تا پروژه تبدیل گازهای فلور و فیشر به بنزین و نیز پروژه دیگری که هم‌راستا با این پروژه به سفارش ابتکار آغاز شد. نکته جالب‌توجه در این ماجرا این است که پروژه در آمریکا در حال انجام است و شاید حضور پسر ابتکار در آمریکا هم بی‌ارتباط با این پروژه نباشد!»

سه مسیر وجود دارد

روز گذشته انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور شایعه مربوط به استعفای خود از معاونت ریاست‌جمهوری را تکذیب کرد. با این حال اکنون با فرض درستی ادعای مورد اشاره رئیس‌جمهور به حضور فرزند خزعلی در کانادا باید منتظر ماند که رئیسی چه تصمیمی درباره خزعلی خواهد گرفت. آیا حکم به برکناری خزعلی می‌دهد یا خزعلی دستور بازگشت به فرزندش می‌دهد و یا در نهایت گذر زمان دستور رئیس‌جمهور و حضور فرزند خزعلی در کانادا را از اذهان حذف می‌کند!

منبع: روزنامه آرمان ملی

دیگر رسانه ها

کدخبر: 40648

ارسال نظر