رئیسی این همه سال، امام جماعت کدام مسجد بود؟ + عکس

مسجد جعفری در محله گیشا از مساجد باسابقه و اثرگذار تهران به ویژه در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس است؛ آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهوری سال‌ها امام جماعت این خانه خدا بود.

رئیسی این همه سال، امام جماعت کدام مسجد بود؟ + عکس

مسجد جعفری کوی نصر یکی از مساجد قدیمی در تهران است. این مسجد که سال ها آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری کشور امامت جماعت آن را بر عهده داشت، در منطقه کوی نصر(گیشا) واقع و از مساجد فعال و تاثیرگذار منطقه است که از سال ۱۳۴۴ با اهدای زمینی توسط خانواده های متدین و با همکاری اهالی و ساکنین این محل احداث شده و در زمینه های فرهنگی و دینی فعالیت دارد.

در سال های قبل از انقلاب برنامه های فرهنگی، دینی و ایجاد کتابخانه با همت مرحوم مدحت یکی از موسسین این مسجد در این مسجد رونق یافت.

در همان سال ها با ارشادات روحانی مسجد، آگاه سازی مردم در خصوص فرقه ضاله وهابیت که در محل پایگاه های متفاوتی را ایجاد نموده بود، مورد توجه قرار گرفت و باشروع و اوج گیری انقلاب اسلامی مسجد جعفری کوی نصر در منطقه تهران از پایگاه های اصلی مبارزه با رژیم طاغوت بوده و با برپایی راهپیمایی های پرشور مردمی و سخنرانی های سخنرانان انقلابی و مبارز در پبروزی انقلاب نقش بسزایی داشته است.

رئیسی

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ایجاد کمیته انقلاب و نهادهای دیگر انقلابی، فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در این مسجد رونق یافت و با شروع جنگ تحمیلی پایگاه بسیج مسجد با اعزام اعزای خود به کمک جبهه های حق علیه باطل شتافت و ۵۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

اولین آشپزخانه بزرگ طرح کشوری «اطعام مهدوی - افطاری ساده» در پویش ایران همدل برای کمک به نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر در ماه مبارک رمضان دو سال پیش در این مسجد افتتاح شد.

منبع: شبستان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 40531

ارسال نظر