آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه یک فرد و ۴ نهاد حقوقی در ایران خبر داده است.

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد.وزارت خزانه داری آمریکا شامگاه پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد. بر اساس ادعای وزارت خزانه داری آمریکا این فرد و شرکت‌ها در زمینه ساخت و انتقال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین نقش داشته‌اند.

به نقل از اسپوتنیک: وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه یک فرد و ۴ نهاد حقوقی در ایران خبر داد.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه خود درباره این تحریم‌ها از شرکت خدمات فرودگاه «سفیران ایران» نام برده و این شرکت فعال در صنعت حمل و نقل را به دلیل مشارکت در انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه تحت تحریم قرار داده است.

شرکت خدمات هوایی سفیران که بر اساس ادعای وزارت خزانه داری آمریکا به هماهنگی پروازهای نظامی میان ایران و روسیه پرداخته است. آمریکا مدعی است که شرکت سفیران در زمینه انتقال پهپادها، پرسنل و تجهیزات مرتبط به پهپادی ایرانی به روسیه فعالیت داشته است.

شرکت‌های «پرآور فارس»، شرکت طراحی و ساخت موتورهای هواپیما و شرکت «بهارستان کیش» سه شرکتی هستند که آمریکا مدعی است در زمینه ساخت و توسعه پهپادهای ایران فعالیت دارند.

همچنین آقای «رحمت‌الله حیدری» مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت بهارستان کیش نیز فردی است که در تحریم‌های جدید وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته است.

این تحریم‌ها در حالی اعمال می‌شود که جان کربی، سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه گفت که دولت جان بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا متعهد به مسیر دیپلماسی با ایران است.

جان کربی تصریح کرد که «مذاکرات فعال» برای احیای توافق هسته‌ای با ایران کماکان ادامه دارند.

وی گفت: «هیچ کس در اینجا دست روی دست نگذاشته... ما فعالانه درگیر گفت‌وگوها هستیم.»

دیگر رسانه ها

کدخبر: 40487

ارسال نظر