خبر داغ از پاسخ ایران به آمریکا و احیای برجام

چنانچه در طرف مقابل اراده سیاسی وجود داشته باشد و همانند ایران سازنده عمل کند، پاسخ ایران سازنده، شفاف و قانونی بوده و می‌تواند در زمان بسیار کوتاه جمع‌بندی مذاکرات انجام شده و توافق صورت گیرد.

خبر داغ از پاسخ ایران به آمریکا و احیای برجام

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری صبح امروز خود با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه لغو کامل تحریم‌ها علیه دولت و ملت ایران از اهداف اساسی مذاکرات جاری بین ایران و طرف‌های امضا کننده توافق برجام است، گفت: پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا در موعد مقرر ارائه شده و متعاقبا پاسخ طرف آمریکایی با تاخیر قابل توجهی باز از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپا دریافت شد.

ناصر کنعانی با یادآوری این نکته که ایران دیدگاه‌های خود را به طرف اروپایی منتقل کرده و منتظر است دیدگاه و پاسخ طرف مقابل را بشنود نیز اظهار داشت: چنانچه در طرف مقابل اراده سیاسی وجود داشته باشد و همانند ایران سازنده عمل کند، پاسخ ایران سازنده، شفاف و قانونی بوده و می‌تواند در زمان بسیار کوتاه جمع‌بندی مذاکرات انجام شده و توافق صورت گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران با اتکا به ظرفیت های درونی حتی در سخت ترین شرایط تحریم ها حضور خود را در بازارهای انرژی حفظ می‌کند، اظهار داشت: این حضور در مقاطع مختلف با محدودیت هایی مواجه بوده اما ایران در بازار انرژی حضور خود را حفظ کرده است.

ناصر کنعانی در ادامه این بخش از توضیحات خود همچنین گفت: در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات لغوتحریم‌ها ایران می تواند تامین کننده بخش بیشتری از نیاز اروپا در انرژی باشد و در این زمینه اروپا حتما به ظرفیت های ما نیاز دارد.

ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به پایگاه های ایران پوچ و بی اساس است

سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسشی درباره ادعای رژیم صهیونیستی برای حمله به نیروهای ایرانی در سوریه گفت: اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه زیر ساخت های سوریه همچنان ادامه دارد و با حمایت آمریکا انجام می‌شود اما معتقدیم کلیه اقدامات رژیم صهیونیستی غیرقانونی و نامشروع است و ادعای رژیم جعلی مبنی بر اینکه به پایگاه های ایران حمله کرده است پوچ و بی اساس و باطل است.

ناصر کنعانی با بیان اینکه حضور ایران در سوریه مستشاری است و این ادعاها باطل است، افزود: تا زمانی که دولت سوریه از ایران درخواست کمک کند، ایران از کمک های خود دریغ نخواهد کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه این نشست خبری به بحران اوکراین اشاره کرد و گفت: ایران از ابتدای شکل گیری بحران اوکراین به خاطر روابط خوب با مسکو و کی‌یف تلاش کرده امکان شکل گیری روند سیاسی را فراهم کند.

ناصر کنعانی افزود: به دلیل ارتباطات خوبی که با دولت اوکراین و روسیه داشتیم، چندی پیش یک دولت اروپایی درخواستی از جمهوری اسلامی داشت تا برای توقف روند جنگ، پیام طرف های اروپایی را به مسکو منتقل بکند که سفر آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به مسکو در این رابطه و به منظور انتقال این پیام انجام شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به موضوع بازداشت غیرقانونی خدمه هواپیمای توقیف شده در آرژانتین هم گریزی زد و گفت: مدت زمان طولانی است که این خدمه درحال بازداشت هستند اما تاکنون هیچ دلیلی مبنی بر ارتکاب جرم از سوی خدمه هواپیمای توقیف شده ارائه نشده که بر این اساس آزادی آن‌ها باید فورا اتفاق بیافتد.

ناصر کنعانی افزود: مذاکرات برای آزادی خدمه هواپیمای توقیف شده در آرژانتین تا زمان دستیابی به نتیجه ادامه خواهد داشت./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 39689

ارسال نظر