رئیس جمهور فرانسه: امیدواریم توافقی برای احیای برجام طی چند روز آینده، جمع‌بندی شود

رئیس جمهور فرانسه ابراز امیدواری کرد که طی روزهای آتی، توافقی با ایران بر سر مذاکرات رفع تحریم‌ها و توافق هسته‌ای حاصل شود.

رئیس جمهور فرانسه:

امیدواریم توافقی برای احیای برجام طی چند روز آینده، جمع‌بندی شود

رئیس جمهور فرانسه ابراز امیدواری کرد که طی روزهای آتی، توافقی با ایران بر سر مذاکرات رفع تحریم‌ها و توافق هسته‌ای حاصل شود.

 در ادامه تلاش کشورهای غربی برای افزایش فشار افکار عمومی علیه ایران جهت پذیرش توافق در مذاکرات وین، آن هم بدون دریافت تضمین معتبر از سوی این کشورها، پاریس مدعی در دسترس بودن توافق شد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه امروز (پنجشنبه) ابراز امیدواری کرد که طی روزهای آتی، توافقی با ایران بر سر مذاکرات رفع تحریم‌ها و برجام حاصل شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مکرون طی سخنرانی در کاخ الیزه در جمع سفیران فرانسه در کشورهای خارجی، گفت: «امیدواریم توافقی برای احیای برجام طی چند روز آینده، جمع‌بندی شود».

حدود یک ماه قبل کاخ الیزه با صدور بیانیه‌ای درباره تماس تلفنی مکرونبا با «سید ابراهیم رئیسی» ریاست جمهوری اسلامی ایران، گفت که او به همتای ایرانی خود گفته احیای توافق هسته‌ای با ایران هنوز هم ممکن است اما تهران باید به تعهداتش بازگردد. 

این اظهارات رئیس جمهور فرانسه در حالی است که دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران چند هفته پیش در شهر وین برگزار شد. برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ای در روزنامه فایننشال‌تایمز مدعی شده بود بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که حاوی راهکارهای به‌روزشده‌ای در خصوص رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.

جمهوری اسلامی ایران روز ۲۴ مرداد اعلام کرد پاسخ و ملاحظات خود در خصوص پیشنهادات اتحادیه اروپا را ارائه داده است. آمریکا نیز پاسخ خودش را به این متن داده است. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پاسخ ایران و آمریکا، هر دو را «معقول» توصیف کرده است.

تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 38999

ارسال نظر