آخرین وضعیت پرونده «سپیده رشنو» از زبان برادرش

اواخر تیر ماه امسال ویدئویی از درگیری چند زن بر سر حجاب در اتوبوسی در تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که به دستگیری سپیده رشنو منجر گشت. او پس از گرفتن تذکر از یک زن آمر به معروف به خاطر حجابش، اقدام به فیلمبرداری از وی کرده بود.

آخرین وضعیت پرونده «سپیده رشنو» از زبان برادرش

برادر و وکیل سپیده رشنو، متهم ماجرای درگیری بر سر حجاب در اتوبوس بی. آر. تی تهران توضیحاتی در خصوص وضعیت وی ارائه کردند.

چند روز قبل، برادر سپیده رشنو، سامان رشنو در توییتی ضمن معرفی وکیل خواهر خود، از حال وی خبر داد.

سامان رشنو در این توییت نوشت: «با لحاظ قبول وکالت خانم سپیده رشنو توسط آقای نعیم رضا نظامی چهار محالی در روز ۳۱ مرداد پرونده اتهامی خواهرم مطالعه و در یک شهریور ماه با مساعدت ریاست محترم دادگاه و مسوولان ذیربط ملاقات به وقت کافی در زندان اوین صورت گرفت حال سپیده مساعد است و از عزیزان دغدغه‌مند هموطن سپاسگزاریم.»

نعیم رضا نظامی چهارمحالی، وکیل سپیده رشنو در گفتگویی با روزنامه شرق با اشاره به دیدارش با رشنو، از آغاز رسیدگی به این پرونده به طور رسمی خبر داد و گفت: «وکالت من به‌طور رسمی از ۳۰ مرداد امسال آغاز شد. خوشبختانه و با همکاری رئیس محترم شعبه ۲۶ دادگاه توانستم دیداری با موکلم داشته باشم. بدون هیچ مانعی این ملاقات بین من و سپیده رشنو برقرار شد و توانستیم درباره ابعاد پرونده گفتگو کنیم.»

نظامی چهارمحالی نخستین اولویت کاری خود را بر فک قرار بازداشت موقت و تعیین وثیقه متمرکز می‌داند: «در حال حاضر تنها درخواستی که ما داریم، این است که دادگاه محترم هرچه زودتر بازداشت موقت را مرتفع و با تعیین وثیقه، امکان تودیع وثیقه را برای ما مهیا کند.»

این وکیل دادگستری تأکید می‌کند که امیدوار است بررسی پرونده و دفاعیات آن در چند جلسه ادامه داشته باشد: «دغدغه اصلی ما این است که موکل هر چه زودتر بتواند از زندان بیرون بیاید و به آغوش خانواده برگردد. این اطمینان را هم داده‌ایم که تا زمان دادگاه او در کنار خانواده‌اش خواهد بود. پس از آن باید جلسات دفاع برگزار شود و امید داریم که پرونده با یک جلسه به پایان نرسد. پدر، مادر، برادر و خواهر موکل من به شدت تحت فشار هستند و بیرون آمدن سپیده باعث می‌شود این فشار اندکی کاهش یابد.»

برادر سپیده رشنو، سامان رشنو هم در گفتگو با روزنامه شرق عنوان کرد: «ما در تمام این مدت با رسانه‌ها حرفی نزدیم به خاطر اینکه نمی‌خواستیم تنش‌ها افزایش یابد. حالا که وکیل پرونده را به دست گرفته و جریان قانونی طی می‌شود، ترجیح دادیم گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌های داخلی و رسمی که قابل اعتماد است، داشته باشیم. حالا فقط می‌خواهیم خواهرم هرچه زودتر از زندان بیرون بیاید و در کنار خانواده‌اش باشد تا همه ما هم کمی به آرامش برسیم.»

اواخر تیر ماه امسال ویدئویی از درگیری چند زن بر سر حجاب در اتوبوسی در تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که به دستگیری سپیده رشنو منجر گشت. او پس از گرفتن تذکر از یک زن آمر به معروف به خاطر حجابش، اقدام به فیلمبرداری از وی کرده بود.

هشتم مرداد، اخبار ۲۰:۳۰ گزارشی درباره‌ی ماجرای این درگیری منتشر کرد که با اعترافات سپیده رشنو همراه بود.

روز ۲۹ مرداد، خبرگزاری میزان، رسانه قوه قضاییه، از برگزاری جلسه تفهیم اتهام سپیده رشنو خبر داد و اتهامات وی را به نقل از حجت الاسلام والمسلمین افشاری، رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران اعلام کرد.

در این خبر، اتهامات رشنو، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق ارتباط با افراد خارج نشین و فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی و تشویق مردم به فساد و فحشا عنوان شد./ روزنامه شرق

دیگر رسانه ها

کدخبر: 38067

ارسال نظر