این وزیر از استیضاح خود خبر داد؛ خطاب به نمایندگان: متوجه نیستند

ضرغامی با انتقاد از پایگاه‌ها در انتقال نادرست محتوا و پیام، به بی‌اطلاعی برخی مسؤولان و نمایندگان مجلس اشاره‌ای داشت و گفت: برخی می‌خواهند استیضاح کنند و می‌گویند مردم می‌خواهند در کنار میراث فرهنگی ساخت‌وساز کنند، چرا ما به فکر آن‌ها نیستیم. قطعا که حریم‌ها باید منطقی تعیین شود، اما وقتی می‌گوییم بافت تاریخی با هویت شهری تعارض ندارد، خیلی‌ها متوجه نیستند و فکر می‌کنند بافت تاریخی بافت فرسوده است و با یک بولدوزر می‌توانند، تخریب کنند.

این وزیر از استیضاح خود خبر داد؛ خطاب به نمایندگان: متوجه نیستند

عزت‌الله ضرغامی با تاکید بر این‌که شادی مهم است و از طریق میراث ناملموس می‌توان شادی را انتقال داد، گفت:‌ در جمهوری اسلامی رابطه‌مان را با شادی تعریف نکردیم، متخصص گریه در آوردن هستیم، همه هم متبحر و متخصص‌اند، البته که درست است، خوب هم هست. تعزیه هم اگر داریم آن را ثبت جهانی می‌کنیم اما شادی هم مهم است، به خصوص الان که با فقر و مشکلات اقتصادی مواجهیم.

 

به گزارش عرشه آنلاین، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گردهمایی پایگاه‌های میراث ملی و جهانی که از روز یکشنبه ۲۲ مردادماه به مدت دو روز در ساختمان این وزارتخانه برگزار شده است، وظایف مدیران این پایگاه‌ها را یادآور شد و اظهار کرد: مشخص است که ماموریت ما حفاظت از میراث فرهنگی است، بنابراین تمام پایگاه‌ها باید همیشه گزارش دهند و طرح و برنامه داشته باشند، مثلا درباره فرسایش که موضوعی مهم در بناها و آثار تاریخی است، باید روند آن را کُند کنیم. علاوه‌بر این بناهای تاریخی با حوادث طبیعی نیز مواجهند، گاهی که به پایگاه میراثی می‌روم کتیبه‌هایی را می‌بینم که هیچ حفاظتی نمی‌شوند و در جاهایی درحال تخریب ناشی از فرسایش طبیعی هستند. لازم است مرتب ارزیابی کنید و تا جایی که می‌شود حفاظت فیزیکی را مورد توجه قرار دهید.

 

او معرفی و تفسیر و انتقال درست پیام به صورت جهشی را از دیگر وظایف پایگاه‌های میراث ملی و جهانی دانست و افزود: بهترین موقعیت‌های تاریخی و تمدنی در اختیار ما است، ولی ما در معرفی ضعیفیم. با خیلی از نخبگان و مدعیان که صحبت می‌کنم، اطلاعاتشان درباره میراث فرهنگی در حد صفر است و اصولاً چیزی نمی‌دانند.

ضرغامی با انتقاد از پایگاه‌ها در انتقال نادرست محتوا و پیام، به بی‌اطلاعی برخی مسؤولان و نمایندگان مجلس اشاره‌ای داشت و گفت: برخی می‌خواهند استیضاح کنند و می‌گویند مردم می‌خواهند در کنار میراث فرهنگی ساخت‌وساز کنند، چرا ما به فکر آن‌ها نیستیم. قطعا که حریم‌ها باید منطقی تعیین شود، اما وقتی می‌گوییم بافت تاریخی با هویت شهری تعارض ندارد، خیلی‌ها متوجه نیستند و فکر می‌کنند بافت تاریخی بافت فرسوده است و با یک بولدوزر می‌توانند، تخریب کنند./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 36053

ارسال نظر