سرلشکر باقری به عراق می‌رود

جزئیات سفر سرلشکر باقری به عراق اعلام شد.

سرلشکر باقری به عراق می‌رود

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از سفر سرلشکر باقری به عراق در روزهای آینده خبر داد.

امیر عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (یکشنبه) در دیدار سپهبد ستاد مزهر محسن العلاق رئیس دانشگاه دفاع ملی عراق که در ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان صورت گرفت، با بیان اینکه امیدوارم در کشورمان روزهای خوبی را سپری کرده باشید و برای شما میزبان خوبی بوده باشیم، اظهار داشت: تفاهم‌نامه خوبی روز گذشته بین دانشگاه دفاع ملی عراق و دانشگاه عالی دفاع ملی منعقد شده است که این می‌تواند در انتقال تجربیات بین دو دانشگاه مفید باشد.

وی افزود: ما مشترکات دینی و مذهبی زیادی با مردم عراق داریم و از سوی دیگر هر دو کشور از نظر موقعیت جغرافیایی نیز شرایط خاصی را دارند که این موجب می‌شود تعاملات بین دو کشور گسترش یابد.

وی ادامه داد: حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران یکی از الویت‌های سیاست خارجی خود را توسعه همکاری با همسایگان ایران قرار داده که کشور عراق یکی از این کشورها است از این روی دانشگاه شما و دانشگاه دفاع ملی ایران می‌توانند با یکدیگر تعاملات خوبی داشته باشند؛ بر این اساس ما در ستاد کل با جدیت در توسعه این روابط کوشش خواهیم کرد.

امیر نصیرزاده اضافه کرد: سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه همکاری‌ها یکی از برنامه‌هایی که دارد سفر به عراق است که در صورت فراهم شدن شرایط شاهد انجام این سفر در آینده خواهیم بود.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: اتحاد و برادری دو ملت می‌تواند قدرت نوظهوری را در منطقه ایجاد کند که این با تبادل اندیشه و فکر در تمام سطوح قابل تحقق است./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 35977

ارسال نظر